صنعت-معدن-تجارت

راکد شدن خطوط تولید، ریشه در خودتحریمی دارد

معاون قضائی دادستان کل کشور گفت: خودتحریمی‌های داخلی در کنار تحریم‌های ظالمانه دشمنان عاملی مهم در رکود خطوط تولید صنایع و کارخانه‌های کشور است.

به گزارش تفاهم آنلاین، سعید عمرانی در حاشیه بازدید از مجموعه کارخانه‌های نورد لوله و پروفیل صفا در ساوه به خبرنگاران گفت: خودتحریمی عرصه را بر تولید ملی و رونق آن تنگ می‌کند و باید همه دست به دست هم دهیم تا شرایط را برای فعال‌سازی ظرفیت‌های نهفته و راکد در حوزه صنایع و افزایش تولید و اشتغال مهیا کنیم.

وی اظهار داشت: در بازدید از ۲ کارخانه فعال در زمینه تولید پروفیل و لوله در شهرستان ساوه، به این نتیجه رسیدیم که این مجموعه‌ها با وجود ظرفیت‌های عظیم تولیدی و زیرساخت‌های آماده فقط در حد ۱۵ درصد از کل توان تولیدی را در اختیار دارند و مابقی ظرفیت‌های این کارخانه‌ها به دلیل مشکلاتی که می‌توان آن‌ها را در داخل کشور حل کرد، در خواب و رکود قرار دارد.

معاون قضائی دادستان کل کشور افزود: تامین مواد اولیه و مسائلی که در حوزه نظام بانکی وجود دارد، از مهم‌ترین موانع پیش روی رونق تولید در چنین مجموعه‌هایی است که تلاش می‌کنیم با هماهنگی بین بخشی برای حل این مشکلات اقدام کنیم تا ضمن دور زدن این موانع خودتحریمی، چرخ‌های تولید را فعال و برای هزاران نفر فرصت شغلی ایجاد کنیم.

وی گفت: هرجا کارخانه‌ها و صنایع ایرانی در زمینه تولید موفق باشند، امیدواری و حس افتخار را در جامعه ایجاد می‌کند و اکنون که کارخانه‌های پروفیل ساوه و نورد و لوله ساوه حدود یک‌هزار و ۸۰۰ کارگر را بر سر سفره تولیداتشان گردهم آورده‌اند، باید از این گونه صنایع حمایت‌های قاطعی به عمل آید تا با فعال‌سازی کل ظرفیت تولیدی، شمار نیروهای شاغل و میزان تولید را به چندبرابر حجم کنونی افزایش دهیم.

عمرانی افزود: متاسفانه به دلایل متعددی اکنون کارخانه‌های تولیدی پروفیل و نورد لوله ساوه تنها با ۱۵ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند که ریشه این مساله در برخی مشکلات و موانعی است که کلید حل آن‌ها در داخل کشور است.

به گفته معاون قضائی دادستان کل کشور، تامین مواد اولیه مهم‌ترین مانع پیش روی کارخانه‌های پروفیل ساوه و نورد و لوله ساوه است که پس از این بازدید تلاش‌هایی برای رفع این مشکل در دستور کار قرار خواهد گرفت تا جهش تولید و بازگشت هزاران کارگر را تا پایان امسال شاهد باشیم.

وی، حمایت قضائی از صنایع و تلاش برای تحقق جهش تولید را از برنامه‌های محوری قوه قضائیه و دستور اکید رئیس این دستگاه برشمرد و افزود: در جریان بازدید از واحدهای تولیدی مشکلات را از نزدیک بررسی می‌کنیم تا با حمایت قضائی و پیگیری در سطح ملی، این موانع را از سر راه تولید برداریم.

معاون دادستان کشور، اعتماد به جوانان و تولیدکنندگان را لازمه تحقق جهش تولید دانست و افزود: اعتماد به جوانان و حمایت از تولید ملی کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور و رسیدن به خودکفایی با کمک ظرفیت‌های داخلی است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=49860
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن