اجتماعی

راه یابی «بادهای پاییزی، بادهای بهاری، دو کبوتر» به جشنواره کانادایی

انیمیشن «بادهای پاییزی، بادهای بهاری، دو کبوتر» ساخته صادق جوادی به جشنواره بین‌المللی مونترال کانادا راه یافت.

به گزارش تفاهم آنلاین به  نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انیمیشن «بادهای پاییزی، بادهای بهاری، دو کبوتر» ساخته صادق جوادی به بخش «گرگ کوچک» P’TITS LOUPS فیلم‌های کوتاه چهل‌ونهمین جشنواره بین‌المللی مونترال کانادا راه یافت.

این پویانمایی از تولیدات سال ۲۰۲۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که اولین حضور بین‌المللی خود را در جشنواره فیلم مونترال تجربه می‌کند.
انیمیشن کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای «بادهای پاییزی، بادهای بهاری، دو کبوتر» بر اساس کتابی با همین نام نوشته احمدرضا احمدی از انتشارات کانون پرورش فکری، ساخته شده است.

امسال فیلم‌های راه یافته به بخش «گرگ کوچک» P’TITS LOUPS که از سال ۲۰۱۶ به بخش‌های دیگر این جشنواره اضافه شده است، به فیلم‌هایی برای کودکان ابتدایی، نوجوانان دبیرستانی و خانواده‌هایی که فیلم‌های آموزشی را دنبال می‌کنند، اختصاص دارد.

فیلم‌های منتخب این بخش موضوع یک مسابقه با عنوان «چرا من سینما را دوست دارم؟» هستند که از سوی سه تا پنج داور ۸ تا ۱۲ ساله داوری و در پایان نشان این بخش را به فیلم منتخب اهدا می‌کنند.

مسئولان جشنواره چهل‌ونهم به دلیل شیوع بیماری کرونا، چهار کارگاه آموزشی با موضوع فیلم‌های راه یافته به بخش «گرگ کوچک» را به‌صورت آنلاین و رایگان برای مخاطبان برگزار می‌کنند.

در خلاصه داستان انیمیشن «بادهای پاییزی، بادهای بهاری و دو کبوتر» آمده است: «دختر منتظر رسیدن مرد است. کبوتر نامه مرد را به او می‌رساند. مرد سوار کشتی می‌شود. طوفان پاییزی همه چیز را به لرزه در می‌آورد. همه افسرده و ناامید هستند. کبوتر اما منتظر نمی‌ماند تا بهار فرا رسد و جستجو را آغاز می‌کند …»

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سال‌ها پیش در چهلمین دوره جشنواره فیلم مونترال نیز با فیلم «کشاورز و ربات» ساخته عبدالله علیمراد در بخش مسابقه حضور داشته است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=49035

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن