اجتماعی

راه اندازی مرکز مانیتورینگ مدیریت پسماند در پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از افتتاح مرکز مانیتورینگ مدیریت پسماند شهر تهران خبر داد و گفت: به منظور مدیریت هر چه بهتر پسماند در تهران، انجام برنامه‌های هوشمندسازی در زمینه مدیریت پسماند و در نهایت اجرای موفق طرح کاپ، از حدود ۸ ماه گذشته موضوع راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ مدیریت پسماند را در دستور کار قرار دادیم.

به گزارش تفاهم آنلاین، صدرالدین علیپور ادامه داد: از آن جا که سازمان پسماند در حوزه‌های مختلف چون جمع‌آوری زباله، انتقال آنها به ایستگاه‌های میانی، دفع و دفن زباله به ویژه زباله‌های بیمارستانی و ساختمانی در سایت‌های مجزا، فعالیت کارخانه زباله سوز و نحوه رفت و روب شهر مسئولیت اصلی را برعهده دارد، تصمیم گرفتیم تا با راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ در ساختمان اصلی سازمان مدیریت پسماند به طور شبانه روزی تمامی موضوعات از جمله تعداد کارگران مستقر در نواحی، نحوه فعالیت خودروهای سازمان، چگونگی فعالیت ایستگاه‌های میانی، سایت های دفع و دفن زباله، وضعیت کوره‌های مجتمع زباله سوز و نحوه توزین پسماندها در مراکز را به طور آنلاین رصد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام گامی برای تحقق  شعار «تهران هوشمند» است، به یکی دیگر از پروژه‌های پسماندی در این زمینه اشاره و عنوان کرد: با وجود تمامی محدودیت‌های مالی، به تازگی توانستیم ۵ دستگاه RVM (دستگاه خوددریافت پسماند خشک) را خریداری و در میادین میوه و تره بار دریاچه شهدای خلیج فارس، شهید لواسانی، سردار جنگل، صادقیه و ولنجک نصب کنیم. شهروندان نیز از همین هفته با تحویل پسماندهای خشک خود مانند شیشه و پلاستیک به این دستگاه و دریافت قبض، امکان خرید به اندازه ارزش ریالی تعیین شده در قبض را در همان بازار میوه و تره بار خواهندداشت.

علیپور سومین پروژه پسماندی شهرداری تهران را اجرای مراسم کلنگ زنی سومین کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی عنوان و تصریح کرد: از آن جا که دفن این نوع پسماند آسیب‌های فراوانی به طبیعت می زند، تلاش می‌کنیم تا با راه‌اندازی کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی تا پایان سال، نه تنها از میزان نخاله‌های دفن شده بکاهیم، بلکه بتوانیم به آمار تولید روزانه ۱۱ هزار تن شن و ماسه از این نخاله‌ها دست پیدا کنیم.

وی در پایان تاکید کرد که اجرای تمامی این پروژه‌ها به منظور افزایش تفکیک پسماند در مبدا، کاهش دفن زباله، نظارت بهتر بر عملکرد مدیریت پسماند، هوشمندسازی شهر و در نهایت افزایش رضایت مندی شهروندان انجام می شود.

گفتنی است که برنامه افتتاح مرکز مانیتورینگ، بهره‌برداری از ۵ دستگاه RVM و کلنگ زنی کارخانه استحصال شن و ماسه، روز دوشنبه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، معاون خدمات شهری شهرداری تهران و تعدادی از مدیران شهری به صورت آنلاین برگزار می شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=43822
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن