اجتماعیتهران

راه‌اندازی کافه پسماند در منطقه 19 تهران

شهردار منطقه ۱۹ تهران از راه‌اندازی "کافه پسماند" در منطقه 19 خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از شهر، علی توکلی درباره اجرای طرح کاپ (کاهش آلودگی پسماند) در منطقه 19 گفت: منطقه ۱۹ نخستین منطقه در تهران است که ابتکار هایپر پسماند را اجرا کرد. بدین صورت که شهروندان در ازای تحویل پسماند می‌توانند مواد خوراکی و مایحتاج روزمره خود را خرید کنند. همچنین جابجایی مخازن در محله‌هایی مانند احسانی که تولید زباله زیادی دارد در حال انجام است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این، ‌هایپری در بوستان ولایت تحت عنوان “کافه پسماند” ایجاد خواهد شد، توضیح داد: در‌هایپر‌های معمولی مواد خوراکی توزیع می‌شود، اما در کافه پسماند غذا و نوشیدنی ارائه می‌شود تا تشویقی برای نسل جوان در جهت تفکیک از مبدا باشد.

به گفته شهردار منطقه ۱۹، شهرک‌های گلسار، سهیل و ۲۲ بهمن برای اجرای طرح کاپ در اولویت قرار دارند. وی با بیان اینکه آموزش طرح کاپ در سامانه “شاد” نیز در حال انجام است، عنوان کرد: طی هماهنگی و امضای تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش، آموزش‌های حوزه پسماند در سامانه شاد به دانش‌آموزان در حال انجام است که در این مورد نیز منطقه ۱۹ نخستین منطقه در تهران است که اقدام به اجرای این طرح می‌کند.

توکلی اضافه کرد: در بحث بازیافت لاستیک‌های فرسوده نیز در این منطقه، طرحی تهیه و با پیمانکار در بحث ‌هایپر پسماند قراردادی امضاء شده تا با تحویل لاستیک‌های مستهلک از افراد، لاستیک‌ها به مرحله بازیافت برسند و از آتش زدن آن‌ها جلوگیری شود.

وی در پایان یادآور شد: با دانشگاه شریعتی، دانشگاه آزاد یادگار امام(ره) و شهرداری باقرشهر تفاهم‌نامه‌ای امضاء شد که بتوان طرح کاپ را در آن ساختمان‌ها نیز اجرا کنیم.

گفتنی است که هایپر پسماند، محلی می باشد که در آن ارزش ریالی پسماندهای خشک شهروندان از جمله دورریختنی‌های پلاستیکی، شیشه‌ای، الکترونیکی، فلزی و… براساس قیمت‌های مصوب سازمان پسماند شهر تهران مشخص شده و اهالی می‌توانند معادل ریالی آن از اجناسی که در این ‌هایپر پسماند وجود دارد خریداری کنند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=57309
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن