بین الملل

رانش زمین در اندونزی 11 کشته برجا گذاشت

وقوع سیل و رانش زمین در استان جاوه در اندونزی حداقل چهارده کشته برجا گذاشته است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از فارس، یک مقام سازمان فجایع اندونزی اعلام کرد که بر اثر رانش زمین در بعد از ظهر روز شنبه در استان جاوه در غرب این کشور حداقل یازده نفر کشته‌اند.

به گفته این مقام مسئول، در این حادثه، هفده نفر مجروح و چهارده نفر نیز مفقود شده‌اند که گمان می‌رود زیر گل و لای مدفون شده باشند.

بر اساس گزارش خبرگزاری شینهوا، مقامات اندونزی می‌گویند که بارش شدید باران در روز شنبه که چهار ساعت طول کشید، باعث سیل و رانش زمین در روستای «سیهانجوان» در منطقه سامدانگ در این استان شد.

«بودی بودیمن» رئیس سازمان مدیریت استانی بلایای طبیعی اندونزی می‌گوید، زمانی که تیم‌های امداد و نجات مشغول کمک رسانی بودند ناگهان رانشی دیگر رخ داده است و چندین نفر از امدادرسانان نیز زیر گل و لای دفن شده‌اند. در میان آنها یک فرمانده نظامی منطقه و رئیس سازمان فجایع این منطقه نیز هستند.

از صبح یکشنبه عملیات نجات مجددا با ماشین آلات سنگین و دیگر تجهیزات آغاز شده است.

همزمان با بارش و رانش زمین در استان جاوه، روز شنبه یک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اندونزی سقوط کرده است که احتمالا همه ۶۲ سرنشین آن کشته شده‌اند. علت سقوط این هواپیما مشخص نیست اما ممکن است بدی آب و هوا در منطقه در سقوط نقش داشته باشد.

 این هواپیمای مسافربری از فرودگاه بین‌المللی «سوئکارنو-هتا» در جاکارتا بلند شده و مقصدش «پونتیانک» شهری در استان «کالیمانتان غربی» اندونزی بوده است.

انتهای پیام/م

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=59885
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن