اقتصادی

رئیس مرکز نوآوری امور گمرکی و مدیریت یکپارچه مرزی منصوب شد

دراولین جلسه رسمی هیئت امنای مرکز نوآوری امور گمرکی و مدیریت یکپارچه مرزی اساسنامه این مرکز به امضای رییس دانشگاه صنعتی شریف و رییس کل گمرک ایران رسید و رییس هیئت امنا، نایب رئیس و رئیس این مرکز انتخاب شدند.

به گزارش تفاهم آنلاین، در جلسه صبح امروز با حضور روسای گمرک ایران و دانشگاه صنعتی شریف، هیئت امنای مرکز نوآوری امور گمرکی و مدیریت یکپارچه مرزی تشکیل جلسه داد و پس از امضای اساسنامه، دکتر مهدی میر اشرفی به عنوان رئیس هیئت امنا، دکترمحمد رضا موحدی نایب رئیس هیئت امنا و دکتر محمد وصال به عنوان رئیس این مرکز انتخاب شدند.

در ابتدای جلسه دکتر محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در خصوص پیشینه همکاری دانشگاه و گمرک و نقش موثر گمرک در اقتصاد کشور صحبت کرد.

در ادامه دکتر مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران به اقدامات انجام شده در حوزه‌های  فناوری و نوآوری در گمرک اشاره کرد و با شرح هفت تاکید سازمان جهانی گمرک برای پیشرفت سامانه‌های گمرکی، اقدامات انجام شده در این زمینه را تشریح کرد.

میراشرفی استفاده حداکثری از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها برای جلوگیری از توقف‌های مزاحم در فرآیند گمرکی را اصلی‌ترین نکته خواند و افزود: فرآیندهای موجود در گمرک باید به سمت غیر ملموس بودن و غیر مزاحم بودن حرکت کند.

بر اساس این گزارش این مرکز، با  2 هدف آموزش های تخصصی گمرک، پژوهش، مطالعه  و تامین نیازهای فن آورانه گمرک کشور با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف و گمرک ایران راه اندازی شده است که از 8 عضو هیئت امنای این مرکز 4 عضو ازگمرک و 4 عضواز دانشگاه صنعتی شریف هستند.

این گزارش حاکیست است مرکز نوآوری امور گمرکی و مدیریت یکپارچه مرزی در راستای مطالعه و اجرای آخرین دستاوردهای نوین گمرکی درجهان به ویژه سازمان جهانی گمرک شکل گرفته است و برای بهینه سازی  و اجرای این اقدامات  به عنوان  مرجع ملی امور گمرکی و امور یکپارچه مرزی برای همه دستگاهها ایفای نقش خواهد کرد.

گفتنی است، در اولین جلسه هیئت امنای مرکز نوآوری امور گمرکی و مدیریت یکپارچه مرزی دکتر عبدالرضا سلیمانی، مدیر کل مرکز آموزش تحقیقات و ظرفیت‌سازی گمرک، دکترمسعود نیلی رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف و عضو هیئت امنای مرکز، دکتر جعفر حبیبی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف و عضو هیئت مدیره مرکز، دکتر حسین مختاری رئیس ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شریف، دکتر حداد کشاورز معاون پژوهشی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف و مهندس حسین شاهرخی سرپرست توسعه بازار دانشگاه صنعتی شریف بعنوان دبیر جلسه، حضور داشتند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=36401
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن