ورزشی

رئیس فدراسیون شمشیربازی: به حضور مربیان خارجی نه اعتقاد و نه پول آن را دارم

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نگاه ویژه به این رشته وجود دارد و یک جهش خوب در وزارت ورزش در بخش بودجه داشتیم.

به گزارش تسنیم، فضل‌الله باقرزاده در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون شمشیربازی، اظهار داشت: فعالیت در این رشته بسیار سخت است به خصوص اینکه جامعه نگاه خاصی به این گونه رشته‌ها نداشت ولی شرایط بهتر شده و رسانه‌ها و رسانه ملی و رادیو به آن می‌پردازند و وقتی مردم بدانند که این رشته چقدر جذاب است، آن را دنبال می‌کنند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: مدیران کل دنبال رشته‌هایی بودند که آنها را مطرح کنند حتی استانی بود که تمام بودجه خود را صرف یک تیم فوتبال کرده بود اما امروز شاهد این هستیم که مدیران کل با ما تماس می‌گیرند و پیگیر حضور و فعال کردن این رشته هستند و دیدند شمشیربازی در جهان و آسیا می‌درخشد.

وی عنوان کرد: 27 هیئت فعال داریم و در استان‌ها حداقل یک سالن داریم ولی در استان‌های اردبیل، اصفهان، مازندران، گیلان و آذربایجان غربی کار از مرکز استان به شهرستان‌ها رفته و در آنجا هم فعال شده است‌. ما مانند برخی از رشته‌ها نیستیم و در هر شهرستان و بخش یک سالن هم  نداریم و مشکلات سخت افزاری زیادی داریم.

باقرزاده یادآور شد: در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نگاه ویژه به این رشته وجود دارد و یک جهش خوب در وزارت ورزش در بخش بودجه داشتیم. اگر نتایج به دست نیاوریم بودجه افزایش نمی‌‌یابد.

وی با اشاره به کسب سهمیه المپیک توکیو گفت: ما در حالی که فرانسه و روسیه سهمیه سابر را کسب نکردند، المپیکی شدیم. الان هم مجوز اردوهای تیم ملی گرفته شده است و اردوها را با حمایت استان‌ها و هیئت ها راه اندازی می‌کنیم تا بهترین نفرات را برای زون آسیا که از 20 اردیهشت سال بعد آغاز می‌شود، انتخاب کنیم. البته میزبان مسابقات هنوز مشخص نیست.

باقرزاده با تاکید بر پتانسیل‌های مربیان داخلی اظهار داشت: در سال ‌های گذشته یعقوبیان، فرجی، فخری و طاهرخانی دوره‌های بین المللی مربی‌گری را در مجارستان دیدند. با این شرایط ارزی امکان استفاده از مربیان خارجی را نداریم. میر محمدی در فلوره حضور دارد و استعدادهای خوبی را مشخص کرده و ارتباط خوبی با بچه‌ها دارد. یعقوبیان هم در اپه حضور دارد و به طور کامل از مربیان داخلی بهره می‌بریم. به حضور مربیان داخلی اعتقاد ندارم و بودجه آن را هم نداریم‌. از سال 82تا 86 که حضور داشتم و از 89 تا کنون به صورت دسته جمعی در جایی هستیم که بودجه ما با بودجه بسیاری از رشته‌های مطرح برابر است‌.

وی در پایان گفت: بسته‌های حمایتی برای ورزشکاران و مربیان در نظر گرفتیم. مربیان ما مانند مربیان تنیس نیستند که 10 میلیون بگیرند بلکه 200 تا 300 هزار تومان می‌گیرند و نیاز به حمایت دارند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=47771
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن