استان هاخراسان جنوبی

رئیس انجمن حمایت از زندانیان خراسان‌جنوبی مطرح کرد کمک بیش از یک میلیارد تومانی خیران به خانواده‌های زندانیان استان

اسماعیل زاده به مسکن خانوادهای زندانیان اشاره کرد و گفت: 69 درصد خانواده های زندانیان فاقد مسکن هستند و 31 درصد دیگر نیز در کنار خانواده، فامیل یا روستا زندگی کرده و مسکن به معنای واقعی ندارند.

رضا بهنام- خراسان جنوبی- سید هاشم اسماعیل‌زاده رئیس انجمن حمایت از زندانیان خراسان‌جنوبی در نشست خبری، اظهار کرد: با توجه به آغاز شهریور ماه و سال تحصیلی جدید انجمن حمایت از زندانیان خراسان‌جنوبی همزمان با گام دوم رزمایش کمک مومنانه اقدام به توزیع سبد کمک معیشت برای خانواده‌های تحت حمایت گرفته است.

وی افزود: در خراسان‌جنوبی 5 انجمن حمایت از زندانیان داریم که شامل انجمن بیرجند، طبس، فردوس، قاین و نهبندان می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از زندانیان خراسان‌جنوبی بیان کرد: انجمن شهرستان بیرجند شهرستانهای بیرجند، خوسف، درمیان و سربیشه را پوشش می‌دهد.

اسماعیل‌زاده گفت: در اسفندماه و همزمان با آغاز شیوع کرونا 1500 سبد غذایی به ارزش 675 میلیون تومان بین خانواده‌های تحت حمایت زندانیان خراسان‌جنوبی توزیع شده است.

وی اظهار کرد: طی چهار ماه ابتدای سال جاری 430 میلیون تومان سبد غذایی بین خانواده های تحت حمایت شهرستان بیرجند توزیع شده است.

رئیس انجمن حمایت از زندانیان خراسان‌جنوبی عنوان کرد: علی‌رغم شیوع ویروس کرونا و مشکلات مالی به وجود آمده برای مردم اما امسال طی چهار ماه گذشته کمک‌هایی که توسط دستگاه‌های اجرایی، مردم و خیران به خانواده های تحت حمایت شده نسبت به تمام سال گذشته 120 درصد رشد یافته است.

اسماعیل‌زاده بیان کرد: طی چهار ماه گذشته با حمایت خیران، بنیاد مستضعفان و منابع انجمن حمایت از زندانیان خراسان‌جنوبی بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان به خانواده‌های زندانیان استان کمک شده است.

وی از آغاز فاز اول کمک به خانواده‌های تحت حمایت در استان همزمان با آغاز ماه محرم خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده در فاز اول، 600 سبد غذایی بین خانواده های تحت حمایت در بیرجند، خوسف، سربیشه و درمیان توزیع شود.

رئیس انجمن حمایت از زندانیان خراسان‌جنوبی بیان کرد: در کنار هر سبد غذایی یک بسته بهداشتی شامل ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش نیز وجود دارد.

اسماعیل زاده به طرح هر خانه یک حسینیه در ماه محرم امسال اشاره کرد و افزود: در هر کنار هر سبد غذایی یک پرچم یا حسین (ع) نیز در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: 810 دانش آموز و دانشجو تحت حمایت انجمن زندانیان شهرستان بیرجند هستند که پیش‌بینی شده برای هر دانش آموز 200 هزار تومان وجه نقد به عنوان کمک هزینه تحصیلی واریز شود.

1760 دانش‌آموز و دانشجو تحت حمایت

رئیس انجمن حمایت از زندانیان خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در خراسان‌جنوبی 1760 دانش‌آموز و دانشجو تحت حمایت انجمن حمایت از زندانیان هستند.

اسماعیل زاده گفت: در استان خراسان‌جنوبی 1450 خانواده تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند.

70 درصد خانواده‌های زندانیان خراسان جنوبی فاقد شغل هستند

وی با بیان این‌که 58 درصد خانواده‌های تحت حمایت انجمن‌ها در شهرها زندگی می‌کنند، تصریح کرد: تنها 30 درصد خانواده های زندانیان به مشاغل خانگی مشغول هستند و 70 درصد خانواده های زندانیان نیاز جدی به شغل دارند.

رئیس انجمن حمایت از زندانیان خراسان‌جنوبی تاکید کرد: هدف انجمن حمایت از زندانیان استان برای اشتغال خانواده های زندانیان بحث خرید خدمت از خانواده های است و در این راستا بیش از 320 خانواده زندانیان در زمینه مشاغل خانگی فعالیت دارند.

69 درصد خانواده‌های زندانیان استان فاقد مسکن

اسماعیل زاده به مسکن خانوادهای زندانیان اشاره کرد و گفت: 69 درصد خانواده های زندانیان فاقد مسکن هستند و 31 درصد دیگر نیز در کنار خانواده، فامیل یا روستا زندگی کرده و مسکن به معنای واقعی ندارند.

وی با بیان این‌که مظلوم‌تر از خانواده‌های زندانیان نداریم، افزود: آسیب‌های اجتماعی مهمترین مشکلی است که گریبان‌گیر خانواده های زندانیان است و باید در این راستا در زمینه آموزش‌های کاربردی و سلامت اجتماعی خانواده‌ها کار شود.

رئیس انجمن حمایت از زندانیان خراسان‌جنوبی بیان کرد: اگر به مشکلات اجتماعی خانواده‌ها توجه نشود مشکلات معیشتی و آموزشی را به دنبال خواهد داشت.

اسماعیل زاده به سیاست‌های قوه قضائیه و مشارکت عمومی در بحث کمک به خانواده‌های زندانیان اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست های قوه قضائیه مشارکت عموم مردم و استفاده از ظرفیت گروه های مختلف به ویژه گروه های جهادی است.

تشکیل گروه جهادی رسانه، مطبوعات و اصحاب فرهنگ و هنر

وی از تشکیل گروه جهادی رسانه، مطبوعات و اصحاب فرهنگ و هنر جهت کمک به خانواده های زندانیان خبر داد و گفت: از رسانه ها و مطبوعات درخواست میشود با توجه به رسالتی که دارند به خانواده های زندانیان کمک شود.

رئیس انجمن حمایت از زندانیان خراسان‌جنوبی افزود: رسانه‌ها با توجه به مسئولیتی که دارند میتوانند بر کار مجموعه‌ها نظارت کرده و باعث اعتلای کارها و سامان بخشی مشارکت‌ها باشند.

اسماعیل زاده عنوان کرد: شماره کارت 6037991899517746 و شماره حساب 0105907802001 برای کمک به خانواده های زندانیان در نظر گرفته شده است.

در پایان این جلسه خبرنگاران حاضر در نشست خبری عضو افتخاری انجمن حمایت از زندانیان استان خراسان جنوبی شدند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=41415

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن