اقتصادی

دیپلماسی تجاری برای تداوم تجارت ایران و ترکیه

به گزارش  تفاهم آنلاین به نقل ازروابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، در این نشست که  با حضور حمید زادبوم، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه، وزارتخانه‌های، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، امور خارجه و کشور برگزار شد، موضوع اجرایی شدن پروتکل‌های بهداشتی و حمل و نقل برای تسهیل تجارت میان دو کشور ایران و ترکیه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و در پایان تصمیم مشترکی اتخاذ شد.

در این جلسه تاکید شد که با توجه به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر تجارت جهانی و از جمله تجارت دوجانبه ایران و ترکیه، ضروری است که ضمن رعایت نظارت‌های بهداشتی، جریان تجارت میان دو کشور از مرزهای رسمی تداوم یابد.

بر اساس گزارش دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران، با رایزنی‌های به عمل آمده و در نتیجه یک دیپلماسی فعال، در حال حاضر، حمل و نقل ریلی میان ایران و ترکیه در جریان است و روزانه ۱۵۰ تا ۱۸۰ واگن بار تجاری از طریق مرز رازی (خوی) به عنوان یگانه مسیر ریلی میان ایران و ترکیه، مبادله می‌شود. همچنین طرفین با تهیه پروتکل‌های بهداشتی مذاکراتی را به منظور فعال کردن حمل و نقل جاده‌ای و گشایش مرز برای تردد کامیون‌ها آغاز کرده‌اند‌.

گفتنی است، در این نشست  دستگاه‌های شرکت‌کننده بر لزوم هماهنگی و تسریع در تصمیمات اتخاذ شده تاکید کردند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=23172
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن