گیلان

دیدار شهردار رشت با سخنگوی وزارت امور خارجه

شهردار رشت با سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران‌ و‌ سفیر ایران در آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، ناصر حاج محمدی در این دیدار، با اشاره به تشابهات اقلیمی میان مرکز گیلان و مرکز آذربایجان اظهار کرد: باید بتوان همکاری های دوجانبه فرهنگی میان این دو منطقه فراهم کرد.

وی ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون شهر خلاق خوراک رشت گفت: می شود از این ظرفیت در توسعه گردشگری بهره برد.

شهردار رشت خاطر نشان کرد: هرچند رشت به دلیل مشکلات موجود در ساختارها با دستاوردها فاصله دارد، اما به دلیل وجود منطقه آزاد انزلی و مسافت کم با پایتخت کشور، حضور بیش از ۳۰ میلیون گردشگر و با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی می تواند بر مشکلات در این عرصه فائق بیاید.

حاج محمدی، آغاز فعالیت های جدید شهرداری را موجب تحولات آتی در این شهر دانست و با بیان اینکه سرمایه گذاری مهمترین ابزار توسعه شهری است گفت: رشت پتانسیل های بسیار زیادی برای سرمایه گذاری دارد.

وی ادامه داد: رشت جزو ۱۵ کلانشهر نخست کشور است و با توجه به پتانسیل های فراوان، آمادگی پذیرش سرمایه گذاران داخلی و خارجی را دارد.

شهردار مرکز استان گیلان، از تالاب ۳۵ هکتاری عینک در وسط رشت به عنوان بزرگترین تالاب شهری یاد کرد و افزود: می توان از این تالاب به عنوان نقطه ثقل گردشگری استفاده کرد.

حاج محمدی ساختمان های تاریخی مرکز شهر به خصوص ساختمان شهرداری رشت را از زیباترین ساختمان های تاریخی عنوان‌کرد و یادآور شد: امروز از این ساختمان برای انجام امورات فرهنگی استفاده می شود و به زودی عملیات مرمت آن نیز انجام و تبدیل به موزه بلدیه خواهد شد.

وی با بیان اینکه رشت شهر نخستین ها است گفت: این شهر نخستین شهر در کشور بود که از سال ۱۲۸۶ دارای شهرداری و از سال ۱۳۰۴ دارای انجمن شورای شهر شد و اکنون ساختمان شهرداری نیز بیش از ۱۰۵ سال قدمت دارد.

این مسئول افزود: رشت در تمدن تاریخی و فرهنگی از تاریخی ترین شهرهای کشور بوده و دارای جاذبه های ملی و فراملی بسیار زیادی است.

حاج محمدی با اشاره به ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو گفت: بیش از هزار مرکز مرتبط با خوراک و رستوران در این شهر وجود دارد و  نخستین شهریست که طرح شب های روشن در آن اجرایی شده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=37257
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن