بین الملل

دیدار سفیر ایران با دبیرکل سازمان شانگهای

محمد کشاورز زاده-سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در آستانه برگزاری اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در مسکو، با ولادیمیر نوروف-دبیرکل این سازمان در پکن دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایرنا، کشاورز زاده و نوروف در این دیدار که روز جمعه در پکن برگزار شد در مورد مسائل مربوط به توسعه و تقویت همکاری چند جانبه در سازمان همکاری شانگهای بحث و تبادل نظر کردند.

نشست شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای قرار است روزهای ۱۹ و ۲۰ شهریور در «مسکو» برگزار شود.

نوروف در این دیدار خاطرنشان کرد دو طرف توانایی بالایی برای همکاری در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه های تجاری و اقتصادی، فرهنگی و امور بشردوستانه دارند.

وی اظهار داشت: «نقشه راه توسعه همکاری های دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای با اعضا» که سال گذشته در جلسه شورای وزیران خارجه سازمان همکاری شانگهای امضا شد بستر بسیار خوبی برای ایران و سایر کشورها به عنوان عضوی از «خانواده سازمان همکاری شانگهای» در راستای تشدید همکاری ها با یکدیگر است.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای ادامه داد: این «نقشه راه» فرصت های خوبی برای مشارکت کشورها در نشست وزرا و کارشناسان سازمان همکاری شانگهای به منظور تعمیق بیشتر همکاری های تجاری و اقتصادی فراهم می کند.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای همچنین پیشنهاد کرد که ایران سازماندهی برخی از رویدادهای این سازمان به ویژه در امور جوانان را با مشارکت اتاق های فکر بر عهده بگیرد.

نوروف همچنین در این نشست، سفیر ایران در چین را در جریان مقدمات رویدادهای مهم آینده سازمان همکاری شانگهای از جمله نشست شورای وزیران خارجه و نشست شورای روسای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که قرار است پاییز امسال در روسیه برگزار شوند، گذاشت.

سفیر ایران در چین هم در این دیدار از نقش سازمان همکاری شانگهای در تامین ثبات و امنیت منطقه قدردانی کرد و گفت: تهران علاقه مند به تقویت روابط بیشتر با سازمان همکاری شانگهای است.

کشاورز زاده همچنین از دبیرکل این سازمان به دلیل اطلاعات دقیقی که در مورد نقشه راه سازمان همکاری شانگهای و پیشنهاداتی که در مورد چگونگی گسترش همکاری های ایران با این سازمان ارایه داد تشکر کرد.

وی در پایان این نشست که در فضایی صمیمی برگزار شد افزود: ایران آماده است تا در تقویت همکاری با سازمان همکاری شانگهای نقش فعالی داشته باشد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=43686
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن