کارآفرینی

در سال جهش تولید به دنبال افزایش تولید محصولات هستیم

به گزارش تفاهم آنلاین، در واقع صنعت لوازم خانگی در تلاش است تا بتوانند شعار سال یعنی «جهش تولید» را محقق کرده و نیاز داخل را تامین کند.
البته در این میان مشکلاتی گریبان گیر این صنعت است که بخش دولتی می تواند آنها را از میان بردارد.

محمد ایزد-تولیدکننده لوازم آشپزخانه در گفت و گو با تفاهم آنلاین، با اشاره به مهمترین مشکلات این بخش، اظهار کرد: شاید در این حوزه تامین مواد اولیه خارجی نسبت به مواد اولیه داخلی راحت تر انجام شود.

بخشی از مواد مورد نیاز ما مربوط به پتروشیمی و برخی دیگر فلز است.

مواد پتروشیمی همیشه با نوسان قیمت همراه است اما به طور کلی نوسان قیمت در مواد داخلی بسیار بیشتر از خارجی است.
وی ادامه داد: متاسفانه بیشتر مواد اولیه در بازار به دست واسطه ها قرار دارد.

از سویی دیگر قیمت مواد در بازار با قیمت های عرضه شده در بورس بسیار متفاوت است. هرچند تفاوت قیمت بسیار است، اما بخش زیادی از مواد اولیه از طریق بازار آزاد تامین می شود.
ایزد با اشاره به بازار این محصولات، بیان کرد: خوشبختانه بازار این محصولات در کشور خوب است، اما تامین مواد اولیه در ایران کمی کار را سخت کرده است.

این در حالی است که با توجه به شعار سال یعنی جهش تولید به دنبال افزایش تولید محصولات هستیم.
به گفته این تولیدکننده، هرچند تامین مواد اولیه به سختی انجام می شود اما تلاش ما بر تولید محصول با کیفیت است.
ایزد همچنین درباره برنامه های صادراتی، بیان کرد: در حال حاضراولویت ما تامین بازار داخلی است، اما در صورت افزایش تولید به طور حتم به سراغ بازارهای صادراتی می رویم.
مدیریت شرکت اورمزد افزود: درسال جهش تولید همگی باید دست به دست هم داده و با افزایش تولید و کیفیت محصولات به خودکفایی رسیده و همچنین نگاهی به صادرات داشته باشیم و با تولید کالای باکیفیت همیشه اعلام کنیم که ایران و ایرانی شایسته بهترینهاست.
وی ادامه داد: پیش تر محصولات موجود در حوزه لوازم آشپزخانه بیشتر از طریق واردات تامین می شد، اما امروز به طور تقریبی موفق به خودکفایی در این حوزه شده ایم.
ایزد تاکید کرد: در حال حاضر تامین مواد اولیه و بروکراسی اداری از مسائلی است که باید دولت توجه خاص به برطرف کردن آنها داشته باشد.

زیرا این موضوع علاوه بر جلوگیری از خروج ارز به اشتغالزایی نیز کمک می کند. به عنوان مثال در حال حاضر 200 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در مجموعه ما فعالیت دارند، اما با حمایت های دولت این رقم را می توان به 500 نفر افزایش داد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=31718
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن