اقتصادی

در دنیای رنگارنگ تبلیغات، چرا رپورتاژ آگهی؟

رپورتاژ آگهی گونه جدیدی از تبلیغات است که در ظاهر جذابیت سایر روشهای تبلیغاتی را ندارد. اما در دنیای امروز لحن صریح و مستقیم تبلیغات سنتی برای اغلب مخاطبین جذابیتی ندارد. ضمن آن که در شیوه سنتی تبلیغ برای عموم عرضه شده لزوماً به جامعه هدف نمی‌رسید. ولی تولید محتوای اصولی و هدفمند در زمان مناسب، مشتریانی دائمی و وفادار برای شما ایجاد خواهد کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، به خاطر نقش بی‌بدیل تبلیغات در جذب مشتری و افزایش فروش، همه در پی یافتن مؤثرترین روش تبلیغات هستند. بسیاری از این روش‌ها در ابتدا اثرگذاری بسیار زیادی دارند ولی به مرور زمان از اثرگذاری آنها کاسته می‌شود.

لذا در دنیای امروز علیرغم اینکه اختصاص بودجه‌ای خاص تبلیغات برای هر کسب و کاری ضروری است اگر استراتژی درستی برای آن اتخاذ نشود دستاوردی نخواهد داشت.

با گسترش اینترنت و تجارت اینترنتی می‌توان گفت تبلیغات اینترنتی از دیگر روشها پیشی گرفته است. یکی از روشهای نسبتاً جدید در این عرصه نیز انتشار رپورتاژ آگهی است که بسیاری از شرکت‌های موفق از آن استفاده می‌کنند. شناخت رپورتاژ آگهی و مزایای آن بر دیگر روشهای سنتی احتمالاً شما را نیز مشتری آن خواهد کرد.

رپورتاژ آگهی چیست؟

در دنیای کلاسیک، تبلیغات، تعریف و تمجید غلوآمیز از یک محصول معنا می‌شد. همه ما نمونه‌های فراوانی از این سبک تبلیغ در خاطر داریم. اغراق بیش از حد و تلاش برای جذب مشتری به ساده‌ترین شیوه ممکن، وجه اشتراک این گونه تبلیغات است.

در مقابل، رپورتاژ آگهی در واقع نوعی تبلیغات متنی غیرمستقیم است که وجه خبری یا آموزشی آن بر وجه تبلیغی آن غالب است. به عبارت دیگر مشتری در حال خواندن یک متن خبری یا آموزشی با کسب و کار شما آشنا می‌شود.

مزایای تبلیغات با رپورتاژ آگهی

جذب ناخودآگاه مشتری

صراحت و اغراق تبلیغات سنتی در معرفی محصول پس از مدتی به جای جاذبه در مخاطب دافعه ایجاد می‌کند. در نتیجه امروزه اغلب مخاطبان به دنبال روشی برای رد کردن آگهی‌های تبلیغاتی در صفحات اینترنتی هستند.

در چنین فضایی رپورتاژ آگهی متولد شد که با خبررسانی، آموزش یا ارائه راه‌حل برای مشکلات مخاطب، آنها را به راحتی جذب کرده و در انتها کوتاه و مختصر به معرفی محصول می‌پردازد.

زمان‌بر ولی ماندگار

هدف اولیه و آشکار رپورتاژ افزایش آگاهی و دانش مخاطب است. پس یک سلسله محتوا با موضوع مناسب، متن جذاب و بر اساس اصول سئو می‌تواند آگاهی مخاطب نسبت به برند شما را به گونه‌ای افزایش دهد که مخاطب با اعتماد و اطمینان کافی آن را انتخاب کند. در واقع رپورتاژ، روشی هوشمندانه برای ایجاد و تثبیت هویت برند شما در ذهن مخاطب است.

برندسازی

در دنیای امروز برندسازی در موفقیت یک کسب و کار نقش بسزایی دارد. در رپورتاژ حتی اگر هیچ لینکی از کسب و کار شما وجود نداشته و تنها نام برند ذکر ‌شود؛ به دلیل قرار گیری نام برند در محتوایی که نیاز و دغدغه مخاطب در آن مطرح شده است سبب تثبیت جایگاه برند در ذهن مخاطب می‌شود.

بهبود جایگاه سایت در موتورهای جستجو

رپورتاژ آگهی بستر مناسبی است که می‌تواند منافع بسیاری داشته باشد. اگر این تولید محتوا بر اساس اصول سئو صورت گیرد به راحتی می‌تواند جایگاه سایت در موتورهای جستجو را ارتقا بخشد. در همین راستا اگر موضوع مناسبی برای تولید رپورتاژ انتخاب شود به سادگی می‌تواند بازدید سایت را نیز افزایش دهد.

ارتباط با جامعه هدف

در روش سنتی تبلیغ برای عموم مردم صورت ‌گرفته و دسترسی به جامعه هدف بسیار دشوار است. ولی در رپورتاژ آگهی با انتخاب موضوع و کلمات کلیدی مناسب به راحتی می‌توان با جامعه هدف ارتباط برقرار کرد.

چرا رپورتاژ آگهی؟

به جرأت می‌توان ادعا کرد در حال حاضر رپورتاژ یکی از معدود روشهای تبلیغات است که می‌تواند مشتریانی دائمی و وفادار برای برند شما جذب کند. اما اگر تصور می‌کنید این اتفاق به یکباره و تنها با انتشار یک مطلب صورت می‌گیرد سخت در اشتباه هستید.

گرچه سایر روشهای تبلیغات ظاهراً جذاب‌تر و در دسترس‌تر هستند ولی صرف هزینه برای تولید محتوای اصولی و هدفمند مانند سرمایه‌گذاری برای آینده‌ای درخشان است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=59426
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن