یادداشت

دردهای مدیران بد !!!!!!!!!!!

هفته مبارک بسیج را به نیروهای صادق، مومن، ومجاهد بسیجی تبریک عرض می کنم.

دیروز صبح توفیق داشتم در جلسه ای که در دفتر سردار آقازاده نماینده محترم و ضد فساد مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ، تشکیل شده بود حضور یابم و دیدگاه هایم را در باره مشکلات استان و مدیران رانتی و بی تعهدی که در عقب ماندگی گیلان نقش داشته اند، بیان کنم. اگر چه پیش تر و در چند نوشته متفاوت به این موضوع پرداخته ام اما در این یادداشت کمی مفصل تر در این باره توضیح می دهم .
۱- دست‌یابی به زندگی خوب و گام نهادن در مسیر شکوفایی ، در شرایطی که مدیران رانتی، فرصت طلب و سودجو و بد سابقه زمام امور استان را در دست دارند اگر نگویم غیر ممکن است بلکه بسیار سخت است و این هزینه ای است که نظام برای حفظ چنین مدیرانی می پردازد.
۲- مولانا در مثنوی به مدیرانی که نقش اصلی در ناتوانی عقلانی و تباهی منابع و زندگی مردم داشته اند می تازد و می گوید:

آنچه منصب می کند با جاهلان
از فضیحت کی کند صد ارسلان
چونکه حکم در دست گمراهی فتاد
جاه پندارید که در چاهی فتاد

یعنی آن فساد و آسیبی که مدیران سودجو و رانتی و فاسد و بد به بار می آورد صد جانور درنده خو نمی تواند به بار آورد. کمی به وضعیت محیط زیست ، ورزش، آب ، تالاب ، روستاها، جنگل ها، رودخانه ها … و…….نگاهی بیندازیم ، خواهیم دید که مدیران بد چه بلایی سر مردم و منابع ما می آورند.
۳- وقتی افراد فاقد صلاحیت، مدیریت دستگاهی را بر عهده می‌گیرند؛ تو گویی منصب و ریاست را به چاهی افکنده اند و سرنوشت دیگران را به تباهی کشیده اند. نتیجه یک مدیریت بد افزایش مشکلات فراوان روحی و معیشتی مردم است. ایا مردم باید هزینه چنین مدیرانی را بدهند.

یا کند بخل و عطایا کم دهد
یا سخا آرد به نا موضع دهد
ره نمی داند قلاووزی کند
جان تلخ او جهان سوزی کند

۴-یک مدیر بد به دلیل بی کفایتی و به وسیله قدرت و امکاناتی که بدان تکیه کرده می تواند حوزه مدیریت خود را به فساد کشد و راه‌های اصلاح را نا‌هموار کند.
۵- فکر می کنم تلاش و مجاهدت مومنان و دوستداران انقلاب و نظام و ولایت در استان این است که از باب امر به معروف و نهی از منکر، تیغ قدرت را از دست افراد فاقد صلاحیت بستانند و اجازه ندهند که انان هم چنان در مسندی که خون بهای شهیدان است ، باقی بمانند. ما به عنوان نیروهای انقلابی نمی توانیم بدون توجه به تحولات سیاسی اجتماعی جامعه سر در لاک خود فرو برده و آرزوی زندگی شرافتمندانه داشته باشیم.

*نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=79028
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن