دسته‌بندی نشده

درخواست یک نماینده مجلس برای لغو قانون ایجاد قُرق‌های اختصاصی شکار

یک نماینده مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا قانون ایجاد قُرق‌های اختصاصی شکار لغو شود، زیرا معتقد است شکار بی‌رویه در این مناطق موجب آسیب جدی به اکوسیستم منطقه شده است.

رحمت‌الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران با انتقاد از مجوز شکار از سوی سازمان محیط زیست در مناطق قُرق‌ اختصاصی، اظهار کرد: ایجاد قُرق اختصاصی و شکارفروشی، ظلم به آیندگان است.

وی با ابراز تأسف از اینکه سازمان محیط زیست با شکارفروشی، شکارچیان را بدون  نظارت رها کرده است، گفت: شرایط فروش شکار در قرق‌های اختصاصی به‌گونه‌ای است که در این مناطق حتی تا 30 رأس را نیز شکار می‌کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس با تأکید بر اینکه برای حفاظت از محیط زیست و حیات وحش نیازمند قوانین سختگیرانه‌ای هستیم، افزود: قوانین فعلی شکار و حفاظت از محیط زیست در بعضی موارد دارای تعارضات و تناقضاتی است که باید با اصلاح قوانین، فضا برای شکارچیان ناامن شود.

نوروزی ادامه داد: شکار بی رویه توسط شکارچیان در قرق‌های اختصاصی موجب می‌شود تا اکوسیستم منطقه آسیب دیده و روند زاد و ولد طبیعی در این مناطق آسیب ببیند، بنابراین باید اقدامات جدی در جلوگیری از ادامعه فعالیت قُرق‌های اختصاصی صورت گیرد.

وی همچنین خواستار محدودیت در صدور مجوز شکار در مناطق قرق اختصاصی شد و تصریح کرد: امروزه نبود نظارت از سوی کارشناسان خُبره بر اعطای مجوز شکار در قُرق‌های اختصاصی موجب شده تا این مناطق به محلی برای دلالی شکار حیوانات تبدیل شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس در پایان با تأکید بر اینکه محیط زیست باید در شکارفروشی تجدید نظر کند، خاطرنشان کرد: قانون ایجاد قُرق‌های اختصاصی شکار باید بازنگری و یا ملغی شود، چون با روش فعلی، این مناطق آسیب‌های جبران‌ناپذیری به نسل حیات وحش وارد کرده و از طرف دیگر سازمان محیط زیست نیز از این طریق پایِ شکارچیان خارجی را نیز به کشور باز کرده است.

گزارش کامل تسنیم از قُرق‌های اختصاصی شکار و نحوه فعالیت شکارچیان در این مناطق را در اینجا بخوانید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=49195
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن