اقتصادی

درآمد ۶۹۰ میلیارد ریالی صنعت بازی در سال ۹۸

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، ساخت بازی و انجام آن چند سالی است در کشور به یک صنعت پر درآمد تبدیل شده است. صنعتی که برای قشر خاصی از جامعه توانسته ایجاد شغل کند.

«کافه بازار» با پایان هر فصل، رشد صنعت بازی و وضعیت آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. بر اساس آخرین اطلاعاتی که از بازی‌سازهای ایرانی و کسانی که دراین حوزه فعال هستند به دست آمده در سال گذشته ۱۸ هزار بازی فعال، ۶۷۰ میلیون دانلود و به‌روز رسانی، ۸۳ میلیون نصب فعال، یک میلیون خرید بازی، ۶ میلیون خرید از بازی، ۷۷۰۰ فروشنده بازی آماری استکه در صنعت بازی شکل گرفته است. تمام این‌ها دست به دست هم داده‌اند تا  ۶۹ میلیارد تومان درآمد خالص را نصیب صنعت بازی کنند.

به طور کلی بازی‌ها بخش مهمی از درآمد کل‌شان را در ماه های ابتدای عمر به دست می‌آورند و به مرور رشد درآمد آن‌ها کاهش پیدا کرده و متوقف می‌شود. این تحلیل شامل تمام بازی‌های ایرانی می‌شود که تا فروردین امسال حداقل سه سال از زمان انتشارشان گذشته و در این مدت حداقل ۱۰۰هزار تومان درآمد داشته‌اند.

بر اساس این گزارش بازی‌هایی که تولید و ارائه می‌شوند به طور میانگین در شش ماه اول حدود ۵۳ درصد از کل درآمدشان را کسب می‌کنند.

بازی‌های معمایی و امتیازی سریع‌تر از بازی‌های دسته خانوادگی و اکشن کندتر رشد می‌کنند که این آمار می‌تواند به فعالان و طراحان حوزه بازی برای سرمایه‌گذاری روی طراحی و انتشار یک بازی کمک شایانی کند.

طول عمر بازی‌ها متفاوت است و هر کدام بنا بر موضوعی که دارند و استقبالی که از آن می‌شود می‌توانند در این بازار پر رونق نفس بکشند. ۱۵درصد بازی‌ها شش ماه اول و ۸۰ درصد از آن‌ها تا سال چهارم بعد از انتشار به فعالیت خود ادامه می‌دهند و کسب درآمد دارند.

در شش ماه اول از انتشار بازی‌ها، دسته‌های مختلف نرخ رشد مرکب بین منفی ۹ تا مثبت ۱۹ درصد را تجربه می‌کنند.  کمترین رشد به دسته بازی های ماجرایی تعلق دارد و بیشترین به بازی‌های حوزه کلمات و دانستنی‌ها اختصاص پیدا کرده است.

تقریبا تمام دسته‌های بازی در آذرماه سال گذشته تا پایان سال، رشد ناگهانی تغییر خرید داشتند. بازی‌هایی با موضوع استراتژِی، خانوادگی، تفننی و اکشن رشد کمتر و سایر دسته‌ها رشد بهتری داشتند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=34802
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن