البرز

رونمایی از نخستین واکسن آنفلوآنزای فصلی انسانی کشور در البرز

نخستین واکسن آنفلوآنزای فصلی انسانی کشور در آیینی با پیام ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری در منطقه گرمدره استان البرز رونمایی شد.

به گزارش تفاهم آنلاین، مدیرعامل شرکت داروسازی و دانش بنیان نیواد فارمد سلامت در آیین رونمایی از این واکسن اظهار داشت: ساخت واکسن آنفلوآنزای فصلی انسانی از سال ۹۷ در این شرکت آغاز شد که آزمایش بالینی آن بر روی ۴۲۴ نفر با موفقیت انجام شده است.

غلامحسین عبدالغفار بیان کرد: این واکسن نوترکیب مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه تمام مراحل ساخت این واکسن توسط محققان ایرانی انجام شده و نتایج آن موفقیت آمیز بوده است، اضافه کرد: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مواد اولیه ساخت این واکسن وارداتی است که می‌توان با حمایت لازم تمام این مواد را در داخل تولید کرد.

مدیرعامل شرکت داروسازی و دانش بنیان نیواد فارمد سلامت گفت: تلاش‌ها براین است تا تمام نیاز کشور به این واکسن در داخل تامین شود.

عبدالغفار، میزان نیاز سالانه کشور به واکسن آنفلوآنزای فصلی را بین سه میلیون تا پنج میلیون دوز ذکر کرد و بیان داشت: در صورت حمایت مسئولان ، آماده تامین این میزان واکسن تا شهریورماه سال جاری هستیم.

وی با اشاره به تغییر سویه‌های آنفلوآنزای فصلی در هر سال، گفت: این آمادگی وجود دارد تا مطابق با نوع سویه‌ها، واکسن آنفلوآنزای فصلی تولید شود.

گفتنی است که شرکت داروسازی نیواد فارمد سلامت پیش از این داروی سرطان را نیز تولید و رونمایی کرد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=67678
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن