اقتصادیبانک-بیمه-بورس

خسارت ۱۳۹ میلیارد دلاری کرونا به ثروتمندان جهان در یک روز!

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، به دنبال ریزش بسیار سنگین شاخص های بورسی در سطح جهان، ۵۰۰ فرد ثروتمند فهرست فوربس در مجموع ۱۳۹ میلیارد دلار در یک روز زیان دیدند. افزایش شمار مبتلایان به کرونا باعث شده است تا موج جدیدی از نگرانی ها در بین معامله گران به راه بیافتد. امروز شاخص های بورسی در نیویورک همگی بیش از سه درصد ریزش کردند و در اروپا نیز شاخص بورس میلان ایتالیا بیش از شش درصد عقب نشست.

این هرج و مرج در بازارها باعث شده است تا نمادهای مهم بورسی ریزش محسوسی را تجربه کنند: ثروتمندترین فرد جهان یعنی جف بزوس به دنبال ریزش اخیر شاخص ها، ۴.۸ میلیارد دلار از ثروتش را از دست داد. برنارد آرنو، ثروتمندترین فرد فرانسه و اروپا نیز با کاهش مشابه ثروتش روبرو شد و آمانسیو اورتگا، سهامدار اصلی برند زارا نیز چهار میلیارد دلار خسارت متحمل شد.

بسیاری از شرکت های بزرگ در روزهای اخیر مجبور به توقف فعالیت های خود در چین شده اند و آن هایی نیز که در چین فعالیت تولیدی ندارند با اخلال در زنجیره تامین خود مواجه شده اند. سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای با ابراز نگرانی از گسترش شیوع ویروس کرونا در سطح جهان نسبت به یک همه گیری گسترده هشدار داده و خواسته است تا هر کاری لازم است برای آمادگی در برابر کرونا انجام شود.

لازم به ذکر است تاکنون بیش از ۸۰ هزار و ۱۳۰ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین، ۲۷۰۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند. تاکنون در چین، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، هنگ‌کنگ، تایلند، تایوان، مالزی، ایران، ایتالیا، استرالیا، آلمان، آمریکا، ویتنام، فرانسه، ماکائو، کانادا، امارات متحده، انگلیس، فیلیپین، هند، روسیه، اسپانیا، بلژیک، کامبوج، مصر، فنلاند، اسرائیل، کویت، عمان، افغانستان، اسرائیل، لبنان، نپال، سری لانکا و سوئد گزارش شده است. پس از چین بیشترین آمار قربانیان مربوط به ایران با ۱۴ نفر، کره جنوبی با هشت نفر،  ایتالیا هفت نفر و هنگ کنگ با دو نفر بوده است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=15668
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن