اقتصادیانرژیصنعت-معدن-تجارت

خداحافظی ونزوئلا با آخرین مشتری نفتی

به گزارش ایسنا، چنین اقدامی از سوی ریلاینس اینداستریز که بزرگترین مجتمع پالایشگاهی جهان را اداره می‌کند و نایارا که روس‌نفت در آن سهم دارد، خرید یکی از آخرین مقصدهای صادراتی بزرگ ونزوئلا را به شدت محدود خواهد کرد. همچنین هند در ژانویه مقصد یک سوم از صادرات نفت ونزوئلا بود.

این اقدام پس از هشدار دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در سفر اخیرش به دهلی نو صورت گرفت.

وی تهدید کرد که به منظور سرنگونی دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا تحریمها را افزایش خواهد داد.

واشنگتن سال میلادی گذشته شرکت PDVSA  را هدف شدیدترین تحریم‌ها قرار داد که دسترسی ونزوئلا به آمریکا که بزرگترین بازار نفت این کشور بود را قطع  و تجارت با سایر خریداران نفتی بزرگ را محدود کرد. در نتیجه تولید ونزوئلا به پایینترین حد در ۷۵ سال گذشته سقوط کرد.

پس از چند ماه سکوت، کاخ سفید ماه جاری شرکت “بازرگانی روس‌نفت” که زیرمجموعه شرکت نفتی روس‌نفت روسیه است و دیدیه کاسیمیرو، رئیس هیات مدیره این شرکت را به دلیل حفظ روابط با شرکت نفتی دولتی PDVSA هدف تحریم قرار داد و به شرکتهایی که با  “روس‌نفت تریدینگ” همکاری دارند ۹۰ روز تا ۲۰ مه مهلت داد تا معاملاتشان را کامل کنند.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: ریلاینس که مشتری قدیمی شرکت PDVSA است، فعلا سفارشی برای محموله های آوریل نداشته است.

دو منبع آگاه دیگر گفتند که نایارا انرژی هم پس از دریافت دو محموله‌ای که قرار است در مارس بارگیری شوند، قصد توقف پالایش نفت ونزوئلا را دارد.

یکی از این منابع گفت، این شرکت نفت ونزوئلا را در آوریل خریداری نخواهد کرد زیرا شرکت “بازرگانی روس‌نفت” تمامی امور مربوط به فروش نفت را انجام می داد و شرکت دیگری سراغ آن نخواهد رفت.

بر اساس گزارش رویترز، با افزایش فشار آمریکا در کمپین تحریم شرکت PDVSA، احتیاط برای واردات نفت ونزوئلا افزایش پیدا کرده است. تحریم‌های قبلی باعث شد شرکتها به خصوص موسسات مالی آمریکایی به دلیل خودداری از ریسک تایید فعالیت‌های مرتبط با شرکت PDVSA، با جدیت به مقررات تحریم‌ها عمل کنند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=16032
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن