سیاسی

حمایت ایران از موضع دولت افغانستان در مذاکرات صلح

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل در دیدار معاون رییس‌جمهور افغانستان، تاکید کرد که تهران از روند صلح افغانستان خصوصا از موضع دولت جمهوری اسلامی افغانستان راجع به حفظ نظام جمهوریت و حفظ دستاوردهای دو دهه گذشته، حمایت می‌کند.

به گزارش تفاهم انلاین به نقل از  ایسنا، بهادر امینیان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل با سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان دیدار و در خصوص همکاری‌های آموزشی، فرهنگی و حمایت دولت ایران از روند صلح افغانستان، گفت‌وگو کرد.

امینیان نخست با اشاره به سفر اخیرش به استان بامیان و گسترش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های فرهنگی، آموزشی و خدماتی در این استان، به معاون رئیس جمهور افغانستان گفت: بیمارستانی که توسط جمهوری اسلامی ایران در استان بامیان احداث می‌شود به زودی اتمام و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته وی با تکمیل شدن کار این پروژه، خدمات درمانی بهتر در این بیمارستان تخصصی، به ساکنان استان بامیان عرضه خواهد شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران، در خصوص گفت‌وگوهای صلح افغانستان تأکید کرد که دولت جمهوری اسلامی ایران از روند صلح افغانستان خصوصا از موضع دولت جمهوری اسلامی افغانستان راجع به حفظ نظام جمهوریت و حفظ دستاوردهای دو دهه گذشته، حمایت می‌کند.

در این دیدار، سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان از موضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با روند صلح و حمایت از موضع جمهوری اسلامی افغانستان قدردانی کرد و گفت که استقرار صلح و برقراری ثبات و امنیت در افغانستان به نفع همه کشورهای منطقه است.

معاون رئیس جمهور افغانستان با اشاره به حمایت و همکاری کشورهای منطقه از پیشرفت روند صلح افغانستان، از کشورهای عضو گروه حامی صلح افغانستان مانند؛ آلمان، نروژ، ازبکستان، اندونزی و پاکستان یاد کرد و افزود که جمهوری اسلامی ایران نیز می‌تواند در این راستا همکاری‌های لازم را داشته باشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین تأکید کرد که این کشور آمادگی دارد که با دولت جمهوری اسلامی افغانستان در بخش‌های آموزش، تحصیلات عالی و همچنین دانشگاه کابل همکاری داشته باشد.

وی ابراز علاقه‌مندی کرد که این همکاری‌ها از طریق امضای تفاهمنامه توسط وزارت‌های مربوطه مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور افغانستان همکاری در بخش آموزش، تحصیلات عالی و ارتقای سطح روابط فرهنگی میان ایران و افغانستان را، یک ضرورت اساسی خواند و نسبت به ادامه همکاری‌ها تأکید کرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=49044
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن