کارآفرینی

حفظ اشتغال در دوران کرونا؛ هنر صنعتگران کشور

به گزارش تفاهم آنلاین، سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی در آیین تجلیل از صنعتگران و معدن کاران استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری، بیان کرد: در دوران کرونا، کمترین آسیب به تولید و صنایع در کشور وارد شد و با جلوگیری از بیکار شدن کارگران، اشتغال حفظ شد.

وی افزود: این مساله افتخاری برای بخش صنعت و معدن کشوراست و مردم ایران و جهانیان بدانند در دوران مقابله و مبارزه با کرونا، در زمانی بسیار اندک، شرکت‌های صنعتی و تولیدی توانستند، خطوط تولید خود را تغییر دهند و در جنگ بهداشتی با کرونا به رفع نیاز جامعه بپردازند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تاکید بر حمایت جدی دولت از بخش خصوصی و تولید در نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات بخش معادن در کشور، گفت: اجازه تاسیس و صدور مجوز نباید در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت مشمول زمان شود، چرا که تسهیل‌گری در تولید، بهبود اقتصاد، افزایش امنیت، ارتقای رفاه و معیشت مردم و تقویت صنعت، در گرو این مساله است.

وی تاکید کرد: تامین‌ اجتماعی، دستگاه قضایی، بانک‌ها و سایر سازمان‌ها، امروز و در دوره ‌سخت جنگ اقتصادی به همراه شیوع کرونا و تاثیرپذیری تولید، اقتصاد و اشتغال از این بیماری، نیاز است تا بیش از پیش، حامی‌ تولیدگران و صنعتگران باشند. سهل‌آبادی گفت: تولیدکنندگان و صنعتگران کشور، امروز رزمندگان و ایثارگران غیور خط مقدم جبهه‌های جنگ ‌اقتصادی کشور هستند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه صنعتگران همواره در کنار دولت و ملت بوده‌اند و خواهند بود و ارائه خدمت به کشور و مردم را به عنوان وظیفه ذاتی خود می‌دانند، افزود: تولیدگران و صنعتگران؛ رزمندگان، سربازان و فرماندهان عالی جنگ اقتصادی امروز کشور با دشمنان هستند که باید به عنوان نیروی دفاعی در حوزه اقتصاد حمایت شوند.

وی با تاکید بر اینکه تولید یکی از چرخ‌های اصلی اقتصاد کشور است که باید با توجه همه‌جانبه از حرکت رو به جلو باز نماند، خاطرنشان کرد: آیین روز ملی صنعت و معدن به این واسطه برگزار می‌شود تا توان صنعتگران و معدن کاران کشور را به رخ‌جهانیان بکشیم تا بدانند صنعت ایران امروز در جایگاه برتر و بالای جهان ایستاده است.

سهل‌آبادی ادامه داد: باید با افتخار اعلام کنیم که صنعت و تولید ایران امروز به بسیاری از کشورهای جهان، صادر و توسط گستره وسیعی از مردم جهان مصرف می‌شود که این مساله بسیار ارزنده است. وی با بیان اینکه از تلاش‌های شبانه‌روزی دولت، مدیریت استان‌ها، استانداری‌ها و معاونان استانداری، پزشکان، پرستاران و مجموعه بهداشت و درمان به واسطه مدیریت و مقابله با کرونا تقدیر و تشکر دارم، بیان کرد: در شرایط کنونی با یک خرد جمعی و هماهنگی کامل در بحث مقابله و مبارزه با این بیماری وارد شدیم. وی تاکید کرد: تولیدگران و صنعتگران در این بخش تلاش ویژه‌ای داشتند و نیاز است تا مورد توجه و تقدیر قرار گیرند.

گفتنی است که در این آیین، ۱۷ واحد تولیدی، یک طرح نمونه صنعتی و یک پیشکسوت نمونه صنعتی استان سمنان تجلیل شدند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=33985
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن