صنعت-معدن-تجارت

حضور نیپک در صنعت جهانی و صنایع آهنی

«محمدسعید کاظمی»، مدیرعامل شرکت مهندسی، ساخت و فرآوری صنایع غیرآهنی نیپک گفت: شرکت نیپک با حمایت شرکت ملی صنایع مس ایران و مدیرعامل این شرکت جناب آقای دکتر «اردشیر سعدمحمدی» توانسته است در سال گذشته برنامه‌های خود را محقق کند و برای امسال گام‌های بلندی در راستای حضور در صنعت مس جهان و همچنین صنایع آهنی بردارد.

به گزارش تفاهم آنلاین، کاظمی درباره پروژه‌های شرکت نیپک در عرصه بین‌المللی اظهار داشت: در حال حاضر پروپوزال فنی، مالی EPC برای احداث کارخانه تولید 4000 تن کاتد مس در سال از معادن اکسیده مس کشور نیجریه برای کارفرمای خارجی تهیه شده است.

وی با اشاره به پروژه تامین و احداث کمپرسورهای ازت نیتروژن‌ساز فولاد مبارکه نیز گفت:‌ این پروژه که در حال حاضر در مرحله اخذ تائیدیه کمیته معاونین فولاد مبارکه است، به عنوان اولین گام شرکت نیپک به حوزه خارج از صنعت مس، بسیار حائز اهمیت است. چراکه اولین درگاه ورود به صنایع آهنی خواهد بود‌. همچنین پروپوزال فنی ارائه شده بسیار قوی برای تامین کمپرسورهای مذکور از یکی از برندهای معتبر اروپایی با کسب امتیاز 98، چهره‌ای مثبت از گروه مهندسی- بازرگانی نیپک برای فولاد مبارکه ترسیم کرده و منجر به دعوت از نیپک در دیگر مناقصات آن شرکت شده است.

مدیرعامل نیپک به حضور ‌شرکت نیپک در سه مناقصه EPC با ایفای نقش خدمات مدیریت پروژه از ابتدای سال جاری اشاره کرد و افزود: انتقال و توزیع آب مجتمع جهان فولاد سیرجان به همراه کنسرسیوم ایرانی، تولید آهک صنعتی و هیدراته به همراه کنسرسیوم ایرانی و پروژه تمهیدات دریافت آب خلیج‌فارس برای پروژه‌های توسعه سرچشمه به همراه کنسرسیوم ایرانی سه مناقصه مهمی بود که نیپک از ابتدای سال جاری در آنها شرکت کرد.

ریل‌گذاری برای اجرای طرح کارخانه اسید فسفریک

مدیرعامل شرکت مهندسی، ساخت و فرآوری صنایع غیرآهنی نیپک درباره طرح کارخانه اسید فسفریک نیز گفت: پروژه احداث کارخانه تولید اسید فسفریک در منطقه ویژه اقتصادی معدنی خلیج فارس که از اهمیت ویژه‌ای در راستای کمک به صنعت کشاورزی کشور و خودکفایی در زمینه واردات انواع کود شیمیایی مورد نیاز برخوردار است با اهتمام و جدیت شرکت ملی صنایع مس ایران در دستور کار قرار گرفته است و همان‌گونه که مدیریت محترم عامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز به‌درستی در مراسم افتتاحیه کارخانه اسید سولفوریک خاتون‌آباد اشاره کردند‌ جزو طرح‌های اولویت‌دار و با اهداف زیست‌محیطی است که باید در اسرع وقت احداث شود.

تلاش برای تحقق توسعه هدفمند

مدیرعامل شرکت مهندسی، ساخت و فرآوری صنایع غیرآهنی نیپک درباره برنامه‌های امسال این شرکت گفت:‌ نیپک امسال به منظور بهره‌برداری از فرصت‌های بازار و ایجاد قابلیت در سازمان در جهت دستیابی به اهدافی چون افزایش بهره‌وری، درآمد و مدیریت هزینه‌ها، افزایش رضایتمندی ذی‌نفعان، توسعه سهم بازار از شرکت مس، نفوذ در بازارهای خدمات صنایع دیگر، دستیابی به کیفیت رقابتی و نوآوری در طراحی و ارتقای توان مهندسی، برنامه‌ریزی عملیاتی لازم را دستور کار قرار داده است.

وی با تأکید بر این‌که در این مسیر مهندسی مجدد فرآیندها و همسو با آن تغییرات ساختار سازمان پیش‌بینی شده است، افزود: نیپک در حال حاضر متناسب با ظرفیت‌های کاری شرکت با انعقاد تفاهم‌نامه‌ها با طرف‌های مشارکت، سعی کرده ظرفیت‌های خالی در حوزه مدیریت و مهندسی را کاملاً مورد استفاده قرار دهد تا ضمن ارتقا، توسعه هدفمند صورت گیرد.

کاظمی با اشاره به تهیه قرارداد احداث پروژه تولید اسید فسفریک با مساعدت، همکاری، همیاری و رهنمودهای مشاور محترم پروژه و معاونین محترم شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: جذب سرمایه‌گذاران جدی و آماده‌به‌کار برای احداث دو کارخانه تولید کود شیمیایی سوپر فسفات ساده در شهرستان‌های رفسنجان و شهربابک در مجاورت مجتمع‌های مس سرچشمه و خاتون‌آباد که هر یک از کارخانه‌ها ظرفیت تولید 250هزار تن در سال را داشته باشند یکی از مهمترین اقدامات نیپک در سال جاری است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=45707
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن