گزارش

مدیرعامل ایمپاسکو در دهمین کنفرانس مهندسی معدن ایران مطرح کرد: حضور فعال ایمپاسکو در پهنه ها و پروانه های اکتشافی سیستان و بلوچستان

شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران حدود ۲۰ هزار كيلومترمربع عمليات اكتشافي در قالب پهنه های اکتشافی در استان سیستان و بلوچستان در دست انجام دارد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین، اميرعلي طاهرزاده در جريان برگزاری دهمين كنفرانس مهندسي معدن ايران كه در دانشگاه زاهدان برگزار شد با بيان اين مطلب گفت: ايمپاسكو به عنوان بازوي اجراي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران عمليات اكتشافي گسترده اي در ۲۲ استان در قالب ۳۲ پهنه به وسعت۱۱۰ هزار كيلومتر مربع در دست انجام دارد كه از اين ميزان حدود ۲۰ هزار كيلومتر مربع در استان پهناور سیستان و بلوچستان واقع شده است.
وي در ادامه افزود: اعتقاد داريم در آينده نزديك اين استان به يكي از قطب هاي طلا، مس و آنتيموان در كشور تبديل خواهد شد، چنانچه در حال حاضر “جانجا ” با ذخيره اي بالغ بر يك ميليارد تن در آينده اي نزديك يكي از معادن بزرگ مس و طلاي كشور خواهد شد و پيش بيني مي شود با سرمايه گذاري هاي انجام شده در گام اول حدود ۱۵۰۰ نفر اشتغال زايي در اين استان ايجاد شود و  لازم بذکر است ۶۰ ميليون تن عمليات خاكي در اين معدن شاهد خواهيم بود.
طاهرزاده با اشاره به جذب سرمايه گذار در معدن طلاي سياه جنگل گفت: اميدواريم با شناسايي پتانسيل هاي بيشتري از طلا در استان سیستان و بلوچستان شاهد رشد معدنكاري در بخش طلا در اين خطه از سرزمين عزيزمان باشيم.
مديرعامل شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران در ادامه با اشاره به فعاليت هاي اكتشافي اين شركت در سطح كشور گفت: از سال ۹۲ تاكنون حدود ۵۰۰ هزار متر حفاري انجام شده كه توانسته ايم ۳٫۲ ميليارد تن ذخاير معدني برجا با ارزشي معادل براورد ۷ ميليارد دلار شناسايي كنيم.
وي با اشاره به فعاليت هاي آموزشي ايمپاسكو گفت: از آنجاييكه وابستگي حيات معدن كشور به تربيت نيروي انساني است، دوره هاي آموزشي در قالب تربيت تكنسين هاي معدني در مركز تحقيقات مواد معدني يزد برگزار مي كنيم و اميدواريم با همكاري دانشگاه ها و موسسات علمي بتوانيم شاهد گسترش اين دوره ها باشيم.
طاهرزاده در بخشي ازسخنراني خود به طرح احياي معادن كوچك مقياس اشاره كرد و گفت: در كل كشور ۹۸ درصد معادن به لحاظ كمي، كوچك مقياس هستند و ۸۵ درصد اشتغال و ۶۵ درصد توليد كشور از محل اين معادن است.
مديرعامل شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران با اشاره به اجراي طرح احياي معادن كوچك مقياس در قالب يكي از طرح هاي اقتصاد مقاومتي از سال ۹۷ تاكنون كفت: حدود ۸۵۰ معدن كوچك مقياس در قالب اين طرح احيا شده اند كه همزمان اشتغال زايي و توليد در بخش معدن و صنايع معدني را نيز به همراه داشته اند.
طاهرزاده در پايان با اشاره به نقش ارزآوري مواد معدني اظهار داشت: ۸ ميليارد دلار صادرات غيرنفتي در سال گذشته را بخش معدن و صنايع معدني به خود اختصاص داد. چنانچه در حال حاضر ايران رتبه هشتم جهان به لحاظ ذخاير آهن، رتبه هفتم از نظر ذخاير مس، رتبه ششم به لحاظ ذخاير روي را به خود اختصاص داده است.
گفتني است دهمين كنفرانس مهندسي معدن ايران در تاريخ ۳ و ۴ اسفندماه در دانشگاه زاهدان در حال برگزاري است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=82266
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن