گیلان

حسینی خبر داد: افتتاح 32 پروژه آبفای گیلان در هفته دولت

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با برشمردن پروژه های قابل افتتاح این شرکت در هفته دولت از افتتاح ۳۲ پروژه به ارزش ۱۹۵ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، سیدمحسن حسینی در اولین روز از هفته دولت با حضور در برنامه رادیویی “شهر ما” با اشاره به اینکه در راستای ارتقاء خدمات این شرکت پروژه های اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب، احداث شبکه جمع آوری فاضلاب، حفر و تجهیز چاه و همچنین ارتقاء تصفیه خانه های آب در سطح استان در قالب ۳۲ پروژه همزمان با گرامیداشت هفته دولت با اعتباری به ارزش ۱۹۵ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه درخصوص کیفیت آب تصریح کرد: فرآیند تصفیه، انتقال و توزیع آب فرآیند پیچیده ای است که با ورود آب خام از سد آیت ا… بهجت در شهر بیجار به تصفیه خانه بزرگ آب گیلان پس از تصفیه از طریق خطوط انتقال به مخازن ذخیره سازی منتقل و از طریق شبکه توزیع به مشترکین می رسد.

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین تأکید کرد: کنترل کیفیت و بهداشت آب با همکاری مشترک این شرکت و دانشگاه علوم پزشکی با نظارت مراکز بهداشت انجام می شود که گاهی بدلیل تغییر فشار در شبکه توزیع و یا شکستگی با کدورت آب مواجه می شویم و مردم عزیز استان می توانند با تماس به واحد ارتباطات مردمی ۱۲۲ مشکل را اعلام نموده تا رسیدگی و رفع شود.

حسینی همچنین یادآور شد: یکی از مواردی که باعث تشدید کدورت می شود نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه توزیع آب هست و غیربهداشتی می باشد چون باعث ایجاد تلاطم جریان آب می شود و انتظار داریم قبل از پمپ حتما مخزن نصب شود تا سایر مشترکین نیز با کاهش فشار آب مواجه نباشند.

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه بعد از فرآیند تصفیه آب برای گندزدایی و اطمینان از سلامت آب از کلر یا آب ژاول استفاده می گردد افزود: از شاخص های پاکی و سلامت آب، اندازه گیری کلر است و شب ها بدلیل کاهش مصرف آب ، ترکیب کلر با املاح آب موجب ایجاد رسوب در خطوط انتقال آب می شود و جهت ارتقاء کیفیت آب، شبکه توزیع بصورت شبانه شستشو می گردد.

وی در ادامه تصریح کرد: در آئین نامه عملیاتی شرکت آب و فاضلاب موارد معدودی است که می توان به مشترک برای قطع آب اخطار داد و نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه توزیع آب موردی است که به صراحت اشاره شده زیرا باعث تغییر در کیفیت آب و ایجاد نارضایتی سایر مشترکین می شود.

سپس مهندس حسینی در پاسخ به سئوال مجری برنامه برای اقدامات این شرکت جهت کاهش قطعی آب در تابستان گفت: بزرگترین پروژه این شرکت در هفته دولت، بهره برداری آزمایشی مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان و افزایش ظرفیت تولید آب استان به میزان ۳ مترمکعب در ثانیه است که بخش هایی از استان شامل رشت، خمام، انزلی، سیاهکل، آستانه اشرفیه، بندرکیاشهر، لاهیجان، لنگرود، شلمان، اطاقور، کومله و اخیرا چاف و چمخاله و روستاهای در مسیر خط انتقال آب مورد نیاز خود را از این تصفیه خانه تأمین خواهند نمود و در سایر نقاط استان نیز حفر و تجهیز چاه انجام می شود.

وی همچنین گفت: حفر و بهره برداری از ۴ حلقه چاه و احیاء و بازسازی ۳۰ حلقه چاه نیز موجب افزایش ظرفیت تأمین آب استان شده و باتوجه به اینکه آب ثروت الهی است و قابل تولید نیست باید با تغییر رفتار از مدیریت عرضه به مدیریت مصرف توجه ویژه داشته باشیم و این ثروت را برای آیندگان حفظ نمائیم.

مدیرعامل آبفای گیلان شیوع ویروس کرونا را عامل افزایش ۲۵ درصدی مصرف آب اعلام کرد و گفت: با تمامی افزایش ظرفیت تولید با توجه به افزایش میزان مصرف در تابستان، شاهد کمبود آب در برخی نقاط بودیم که تأکید می گردد مدیریت مصرف باید پیوسته مدنظر باشد تا این ثروت ملی و الهی حفظ شود.

وی، ارتقاء تصفیه خانه طول لات رحیم آباد را نیز در رفع مشکل کمبود آب املش موثر دانست و افزود: با همکاری شرکت آب منطقه ای گیلان و تکمیل و ارتقاء تصفیه خانه طول لات، مشکل تأمین اب املش مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در پاسخ به سوال دیگر مجری درخصوص کیفیت آب در نقاط مختلف استان تصریح کرد: کیفیت آب بدلیل آنکه از منابع محلی تأمین می شود با توجه به محل تأمین آن کیفیت متفاوتی خواهد داشت و این نکته حائز اهمیت است که در تمامی شهرهای استان استاندارد ملی برای کیفیت آب رعایت شده است.

مهندس حسینی در پایان یادآور شد: با توجه به یکپارچه سازی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی گیلان، از اسفند ماه سال ۹۸ خدمات آب و فاضلاب برای مردم عزیز استان بصورت یکپارچه ارائه می شود که هم استانی های عزیز می توانند با مشاهده هرگونه تغییر در کیفیت آب با مرکز ارتباطات مردمی ۱۲۲ تماس بگیرند تا همکاران شرکت آبفای گیلان نسبت به رفع مشکل اقدام نمایند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=42276
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن