یادداشت

حسابداری با رویکردی نوآورانه

حسابداری حرفه ای که در نگاه اول نسبتا ساده به نظر می رسد، غافل از آنکه حسابدارها دقیقا با بعد مالی کسب و کارها سرکار دارند و این حوزه بخش مهمی از هر کسب و کار و سازمانی است که می تواند تعیین کننده شرایط سایر بخش های سازمان ها باشد. در واقع هدف اصلی از حسابداری برای شرکت ها و کسب و کارها ،ارائه و تامین اطلاعات مالی برای مؤسسان و مدیران کسب و کارها است. به همین علت شفافیت و صحت این اطلاعات بسیار مهم است و به شدت بر روی تصمیمات و رویکرد های بعدی مدیران تاثیر گذار می باشد. مدیران موفق، همیشه بدنبال استخدام ذبده ترین حسابدارها هستند. چرا که اتخاذ یک تصمیم درست برای سرمایه گذاری، به تجزیه و تحلیل دقیق داده های اقتصادی در خصوص هزینه ها وابسته است. همچنین باید در خصوص جریان های نقدی آینده نیز پیش بینی های درستی وجود داشته باشد، تا بتواند رویکرد شرکت ها همواره به سمت سوددهی هر چه بیشتر باشد.

حال نکته ی مهم و قابل توجه اینجاست که با توجه به این که هر روز دریچه ای جدید به روی فعالیت های اقتصادی گشوده می شود، هر شغل و کسب و کاری به شیوه ای نیازمند دانش حسابداری با رویکرد نوآورانه خواهد شد.دقیقا به همین دلیل است که دانش حسابداری و کارآفرینی، رابطه ی تنگاتنگی دارند و یک حسابدار موفق می تواند با رویکرد کارآفرینانه بیش از پیش موفقیت را تجربه نماید و البته شرکت خود را در رسیدن به اهداف والا یاری رساند و دقیقا در نقطه ی عکس باعث سقوط و نابودی کسب و کار شود. کمتر شرکت و کسب و کاری برای انجام محاسبات مالی، خود را از فرایند حسابداری بی نیاز می داند. اما ویژگی های تخصصی و مهارت بالا می تواند حسابداران موفق را از سایرین متمایز سازد.

حسابداری چیست؟
حسابداری چیست؟

داشتن تحصیلات دانشگاهی مرتبط تنها یک سمت ماجراست و سمت دیگر،آشنایی کامل و آپدیت شده به فناوری اطلاعات و انواع نرم افزار های حسابداری، قدرت بالای تجزیه و تحلیل اطلاعات و محاسبه دقیق سود و زیان شرکت، تسلط کامل به قوانین مالیاتی و از همه مهم تر ،ارائه راهکارهای عملی دقیق و حساب شده برای کاهش هزینه ها و افزایش سود شرکت می باشد.حسابداران در فعالیت های استارت آپی، نقش های گوناگونی را برعهده دارند. زمانی که یک کسب و کار شروع به فعالیت می کند، تعیین هزینه تولید محصول از فاکتورهای اصلی در افزایش فروش است که این موضوع نیز به حسابدارها مربوط می شود که با توجه به ضرورت آن ،بایستی هزینه های تولید محصول را مورد بررسی قرار دهند. از اینرو کارشناسان حوزه ی کسب و کار بر این عقیده اند که خدمات حسابداری همسو با آینده نگری کسب و کار است و دادن همین اطلاعات شفاف به مدیران می تواند آینده یک کسب و کار را زیر و رو کند. خدمات حسابداری با شناخت قوانین مالیاتی گره خورده است. در واقع یک حسابدار ذبده با شناخت کامل قوانین مالیاتی و در نظر گرفتن آن ها و استفاده از نرم افزارهای دقیق حسابداری میزان مالیات را برآورد کرده و با ارائه دقیق اظهارنامه های مالیاتی اقدام به پرداخت مالیات ها می نماید.

شرکت های موفق جهان دریافته اند که برای رسیدن به این رشد اقتصادی، اطلاعات قابل اعتمادی لازم است که بتواند پشتوانه تصمیمات در برنامه ریزی های سالانه باشد ،دراین زمان استفاده از سیستم های حسابداری نقش مهم و مثبتی در توسعه اقتصادی ایفا می کند. هیچ کسب و کاری به اهداف اقتصادی خود دست نمی یابد مگر این که زمینه قابل اعتماد بودن به موقع اطلاعات مالی را فراهم کند.اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دقت بالایی دارید، از حساب و منطق لذت می‌برید یا به صورت کلی به امور مالی و اقتصادی علاقه دارید، می توانید شانس موفقیت تان را در کسوت یک حسابدار بیازمایید. البته باید توجه داشته باشید که لازمه ی موفقیت در این شغل در کنار تحصیلات آکادمیک دانشگاهی، گذراندن انواع مهارت‌ها و دوره‌های علمی وعملی است که به شما کمک می کند تا به عنوان یک حسابدار کاربلد ،مورد توجه کسب و کارهای موفق باشید.گفتنی است؛ امروز پانزدهم آذرماه، روز حسابدار است.

مهسا صالحی – کارشناس ارشد مدیریت مالی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=79485
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن