گیلان

در پی انتشار یادداشتی با موضوع ورزش در سایت تفاهم آنلاین در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰، جوابیه ذیل از سوی روابط عمومی ورزش و جوانان استان گیلان واصل گردید، که جهت آگاهی وفق مقررات عینا منتشر می گردد؛ فرصت‌طلبان و هتاکان مایه وهن ورزش

ورزش یک پدیده اجتماعی و البته تاثیرگذار است، چرا که اتفاقات و نتایج آن تنها معطوف به فرد یا گروهی خاص نیست و پیروزی‌ها و شکست قهرمانان، ورزشکاران و حتی تیم‌های ورزشی، کل جامعه را در بر می‌گیرد. شادی مردم از پیروزی تیم‌های ملی ورزشی و ناراحتی آنها از شکست‌هایی که در میدان ورزش رقم می‌خورد نشان از اهمیت این موضوع دارد.

در سند چشم انداز توسعه ۲۰ ساله کشور در افق ۱۴۰۴ که از سوی مقام معظم رهبری تببین و ابلاغ شد این هدف مشخص بود که باید قدرت اول منطقه باشیم.
سندی که شاید در سایر بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و آموزشی کشور رو به محاق و فراموشی رفت و‌محجور‌ ماند اما در ورزش با نتایج اخیر متجلی و محقق گشت.
نتایج قابل قبول در المپیک توکیو که در آن شایستگان ورزش کشور سه مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز کسب کردند، از نظر کیفی، دومین نتیجه کیفی حضور ایران در تمامی ادوار بازی‌های المپیک محسوب می‌شود. در این رویداد مهم ورزشی جامعه ورزش ۶۸ سهمیه بازی‌های المپیک را کسب نمودند که بالاترین سهمیه کسب شده در تاریخ ورزش ایران بود و از حیث نتیجه و تعداد سهمیه ورزش ایران در جایگاه قدرتمندترین کشور منطقه قرار گرفت که نشان از تکامل و تعالی ورزش کشور دارد. البته نمیتوان کتمان کرد که برخی مشکلات و نواقص محدودی وجود داشت که قطعا جامعه مدیریتی ورزش کشور در آینده نزدیک نسبت به رفع آن اقدام خواهد کرد.

به اذعان همه اهالی ورزش کشور اعم از مدیران، رسانه‌ها، چهره ها و مدیران دو دهه گذشته ورزش، تعامل و همکاری خوبی میان دو بخش اصلی ورزش کشور ایجاد شده است. متاسفانه در گذشته میان سازمان تربیت بدنی وقت یا وزارت‌ورزش کنونی و کمیته ملی المپیک به دلیل مسائل مختلف و اختلافاتی که وجود داشت، شاهد ناهماهنگی‌های زیادی بودیم که این زیبنده عرصه ورزش کشور در نظام ما نبود.
این پایه‌گذاری و تعامل مثبت تا حدی پیش رفت که حتی با استقرار دولت جدید و معرفی آقای دکتر سیدحمید سجادی بعنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از سوی رئیس جمهور منتخب حضرت آیت الله رئیسی به مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر سلطانی فر وزیر فعلی ورزش‌و جوانان طی مکاتبه‌ای رسمی از کلیه مدیران ستادی و استانی وزارت ورزش و جوانان خواستند تا با تعامل و همکاری کامل با وزیر پیشنهادی ورزش‌و جوانان در تقویت، ارتقا و تعالی جایگاه ورزش کشور تلاش کنند. موضوعی ابتکاری و البته مثبت که نشان از گذار جامعه ورزش از دوران تخریب و فتنه‌انگیزی دارد.
حال در این شرایط که جامعه ورزش‌کشور با رسیدن به مرحله بلوغ و تکامل حتی در شرایط تغییر دولت نیز انسجام و استحکام خود را برای دستیابی به افق‌های بلندتر و ارتقای جایگاه ورزش در مدیریت عالی کشور، حفظ و تقویت نموده است، مشاهده می‌گردد که افرادی که بدلایل غیرقابل ذکر چندسالی‌ست از ورزش‌عزل و اخراج شده اند، در هنگامه تغییرات مدیریت عالی وزارت ورزش‌و‌جوانان، با تعویض جهتِ بلندگوهای ثناگویی و فحاشی، نسبت به هتاکی به افراد و مدیرانی می‌کنند که تا پیش از عزل وی، حمد و ستایش و تحسین و تمجدیشان می کرد. تا شاید از این مجال و نمدِ تغییرات برای خود کلاهی ببافند.
این گفتار هتاکانه و رفتار نخ‌نما و منسوخ شده‌ی فرصت‌طلبان که مایه تاسف و وهن‌ورزش است قطعا مورد توجه‌ی همگان قرار داشته و محکوم است.

در پایان خاطرنشان می سازد ارزیابی عملکرد سازمان های ملی و استانی در ورزش در صلاحیت نهادهای فرادستی نظارتی و بازرسی در قوای سه‌گانه مجریه، مقننه و قضائیه‌ست و قطعاً اظهارنظر افراد و اشخاص معلوم‌الحال و اخراجی که تمام تلاش خود را برای ایجاد التهاب و تشویش اذهان عمومی، انتساب دروغ و وارونه جلوه دادن دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و گسترش ناامیدی و بی اعتمادی در بین مردم بکار می‌بندند، ملاک نمی‌باشد.

وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=75251
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن