اقتصادیکارآفرینی

جلسه کمیته دستمزد شورای کار دوشنبه برگزار می‌شود

فرامرز توفیقی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد برگزاری جلسه شورای عالی کار در مورد دستمزد، اظهار داشت: بر اساس دعوت نامه‌ای که ارسال شده جلسه در روز دوشنبه ۲۶ اسفند ماه برگزار خواهد شد و تا به این لحظه مطلبی درباره لغو جلسه اعلام نشده است.

عضو کارگروه دستمزد شورای عالی کار در مورد اینکه آیا مباحث جلسه به سال ۹۹ موکول می‌شود یا خیر؟ افزود: زمان برای ما مهم نیست بلکه تمام تلاشمان را می‌کنیم تا به خواسته‌های حداکثری خود برسیم حال می‌خواهد این مسائل در یک ربع به اتمام برسد یا چند جلسه.

وی ادامه داد: مهم‌ترین خواسته ما برآورده شدن سبد معیشت خانوار بوده و حداقل دستمزد به سمت و سویی برود که بند ۲ ماده ۴۱ قانون کار را پوشش دهد.

توفیقی گفت: به این معنا نیست که از بند یک فارغ شویم بلکه عینیت بخشیدن به بنده یک ماده ۴۱، اجرای بند ۲ ماده ۴۱ است. به این صورت که تورم بر مخارج است نه بر مداخل.

وی افزود: در همین راستا سبد معیشت کارگران یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان افزایش داشته است و به ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان رسیده است حداقل دستمزد یک کارگر با خانواده ۳.۳ درصدی با تمام ارکان ۲ میلیون و ۴۰ هزار تومان است که یک فاصله بیش از ۵۰ درصدی دارد؛ ما به دنبال پوشش این فاصله هستیم که برای این مساله تمام تلاش خود را می‌کنیم.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=17678
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن