بین الملل

جعجع: قدرت فعلی کنار برود و در لبنان انتخابات زودرس برگزار شود

رئیس حزب «القوات اللبنانیه» که از چهره‌های شناخته‌شده نزدیک به غرب و سعودی است، اعلام کرد هدفش تغییر قدرت کنونی در لبنان و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی است.

به گزارش فارس، «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات اللبنانیه» لبنان خواستار برگزار انتخابات پارلمانی زودهنگام بر اساس قانون فعلی این کشور و تغییر اکثریت پارلمانی شد.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «لبنان دیبیت»، رئیس حزب القوات اللبنانیه وابسته به جریان غربگرای ۱۴ مارس در ادامه گفت، هدفش کنار زدن قدرت فعلی در لبنان است.

حزب القوات اللبنانیه در آشوب‌های دو روز اخیر در لبنان نقش گسترده‌ای داشت و رسانه‌های لبنانی این حزب را به همراه برخی طرف‌های دیگر در حمله به وزارتخانه‌ها اعلام کردند.

در همین زمینه، «ولید جنبلاط» رئیس حزب «التقدمی الاشتراکی» (سوسیالیست ترقی خواه) که نیز از همین جریان ۱۴ مارس است، خواستار اسقاط و محاکمه دولت «حسان دیاب»، نخست‌وزیر لبنان شد.

 جنبلاط یکشنبه (دیروز) طی گفت‌وگو از طریق تلویزیون گفت که «دولت فعلی باید ساقط شده و محاکمه شود. این دولت را باید در داخل پارلمان سرنگون کرد».

پیش از این تحلیلگران مسائل لبنان از دو اهرم فشار راه‌اندازی آشوب و استعفای وزرا بر «حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان برای استعفا خبر داده بودند (جزئیات بیشتر).

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=39424

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن