کارآفرینی

جزئیات برگزاری آزمون استخدامی بانک رفاه کارگران اعلام شد

مدیرعامل بانک رفاه کارگران، از برگزاری آزمون استخدامی این بانک خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، اسماعیل للـه‌گانی در حاشیه بازدید از محل برگزاری این آزمون در تهران که در محل دانشگاه امیرکبیر و دبیرستان البرز برگزار شد، با بیان اینکه آزمون استخدامی بانک رفاه کارگران به صورت همزمان در تهران و 11 استان دیگر برگزار شد، گفت: بانک رفاه کارگران در راستای بهبود و توسعه خدمات خود و با هدف جانشین‌پروری و تربیت نیروهای انسانی جدید، تصمیم به استخدام نیروی انسانی جوان، تحصیل‌کرده و با سواد دانشگاهی گرفته تا در کنار همکاران با تجربه و توانمند کنونی و بهره‌گیری از آموزش‌های حین کار، فرایند توسعه و تعالی سازمانی خود را تسریع کند.

وی افزود: بر این اساس، بانک رفاه کارگران اقدام به برگزاری آزمون استخدامی جهت جذب 580 نفر به صورت سراسری و همزمان در تهران و 11 استان دیگر کرد.

22 هزار نفر متقاضی استخدام در بانک رفاه کارگران

مدیرعامل بانک رفاه کارگران، درخصوص تعداد نیروی انسانی متقاضی شرکت در آزمون گفت: بیش از 22 هزار نفر متقاضی استخدامی در آزمون بانک شرکت کرده‌اند که نشانگر وجود تعداد کثیر نیروی انسانی تحصیل‌کرده و واجد شرایط حضور در بانک است.

للـه‌گانی افزود: تعداد بالای متقاضیان، نشان‌دهنده ظرفیت بالای افراد جوان و دانشگاهی است و فرصت بسیار مطلوبی برای بانک رفاه کارگران فراهم ساخته که از بین شرکت‌کنندگان بهترین افراد را به استخدام در آورد.

وی ابراز امیدواری کرد: با وجود استخدام 580 نفر نیروی انسانی جدید در حوزه صف و ستاد، شاهد ارتقا و بهبود بیش از پیش خدمات بانک باشیم. مدیرعامل بانک رفاه کارگران، درخصوص جذب بانک‌یاران (نیروهای شرکتی) در این آزمون گفت: همکاران بانکیار هم با شرایط بهتری به لحاظ سنی و معدلی در این آزمون شرکت کرده‌اند.

فرآیند جذب پذیرفته شدگان

الهویردی حبیب‌پور-مدیر امور سرمایه انسانی بانک رفاه کارگران نیز در حاشیه برگزاری آزمون استخدامی این بانک، درخصوص تعداد و ترکیب متقاضیان شرکت در این آزمون گفت: متقاضیان در دو بخش کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب برای مشاغل تحویل‌داری در صف و رده‌های تخصصی ستاد در این آزمون شرکت کرده‌اند.

کل شرکت‌کنندگان 22159 نفر هستند که از این تعداد 19855 نفر برای بانکداری و 2304 برای مشاغل تخصصی ثبت‌نام شده‌اند. وی به فرآیند جذب پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی اشاره کرد و گفت: پس از اجرای فرایند آزمون، سه برابر ظرفیت از قبول شدگان آزمون کتبی برای مصاحبه‌های تخصصی و رفتاری دعوت به عمل می‌آید.

پس از اجرای مراحل مصاحبه و در نهایت 450 نفر برای واحدهای صف و 130 نفر برای واحدهای ستاد جذب می‌شوند. حبیب‌پور افزود: رشته‌های مدیریت، حسابداری و حقوق، سه رشته‌ای بودند که بیشترین شرکت‌کننده را داشتند.

مدیر امور سرمایه انسانی بانک رفاه کارگران، درخصوص زمان دعوت به کار افراد گفت: با توجه به نیازی که بانک و به ویژه در حوزه صف به نیروی انسانی وجود دارد، تمام تلاش حوزه سرمایه انسانی این است که پس از اعلام نتایج و در کمترین زمان ممکن فرایند مصاحبه تخصصی و رفتاری آغاز گردد. با عنایت به بازنشستگی همکاران و نیاز به نیروی انسانی، قبل از انجام مصاحبه گزینش و آزمایشات پزشکی با اخذ تعهد، افراد واجد شرایط دعوت به کار می‌شوند.

حبیب‌پور تصریح کرد: برگزاری آزمون در شرایط کاملاً امن و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و همچنین مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت پذیرفته است.

ترکیب جنسیتی و رشته تحصیلی متقاضیان

لازم به ذکر است؛ مشهد، یزد، تبریز، اصفهان، شیراز، رشت، همدان، کرمان، ساری، کرمانشاه و اهواز، یازده استانی بودند که همزمان با تهران آزمون را برگزار کردند. تعداد 10441 نفر از شرکت کنندگان آقا و تعداد 11718 نفر نیز خانم بودند که 11282 نفر از آن‌ها در نوبت صبح و 10877 در نوبت بعد از ظهر در این آزمون شرکت کردند.

گفتنی است که در مقطع کارشناسی رشته مدیریت با 3883 نفر بیشترین شرکت‌کننده و رشته آمار با 231 نفر کمترین شرکت‌کننده را داشت. همچنین در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق با 345 نفر شرکت کننده بیشترین و رشته هنر با 12 نفر کمترین شرکت‌کننده را داشت.

از مجموع 19850 نفر متقاضی برای مشاغل صف به ازای هر یک شغل 44 نفر شانس خود را آزمون کردند که این نسبت در مشاغل ستاد از مجموع 2309 نفر متقاضی، 17 نفر متقاضی برای هر یک رده شغلی است.

گزارش از: حجت سوری

soorihojat@yahoo.com

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=46701
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن