اقتصادی

جایگاه‌داران سوخت مشمول مالیات ‌بر ‌ارزش‌افزوده هستند

به گزارش تفاهم آنلاین، محمد مسیحی-معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص مشمولان مرحله هشتم اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده، اظهار داشت: با عنایت به مفاد جز (پ) بند (۳) ماده (۲) آئین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (۱۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و اختیارات حاصل از مقررات ماده (۱۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده، کلیه جایگاه داران سوخت (فرآورده‌های نفت و گاز) با هر حجم از فروش و یا درآمد کالا و ارائه خدمات که به موجب فراخوان‌های قبلی، تاکنون برای اجرای قانون فراخوان نشده اند، مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای سال ۱۳۹۹ هستند.

مسیحی خاطرنشان کرد: اشخاص مشمول این فراخوان، از تاریخ یکم فروردین ماه ۱۳۹۹ مکلف به اجرای تکالیف مقرر در قانون هستند.

وی ادامه داد: اشخاص مذکور که بعد از تاریخ اجرای فراخوان نیز ایجاد، تأسیس و به ثبت می رسند و یا شروع به انجام فعالیت می‌کنند، در صورت فعالیت با هر حجم از فروش و یا درآمد (کالا و خدمت) مشمول اجرای قانون از تاریخ شروع فعالیت هستند.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: جایگاه دارانی که واجد شرایط فراخوان‌های یاد شده قبلی و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بوده اند، حتی در صورت انطباق با شرایط مشمولیت مرحله هشتم ثبت نام این نظام مالیاتی، جزو مودیان مشمول مراحل قبلی ثبت نام و اجرای قانون محسوب و مکلف به اجرای مقررات از تاریخ شمول فراخوان مربوط خواهند بود.

مسیحی همچنین تاکید کرد: کارمزد و مالیات و عوارض ارزش افزوده جایگاه داران در قیمت‌های تکلیفی فرآورده‌های نفت و گاز لحاظ شده است و جایگاه داران اجازه وصول مالیات و عوارض ارزش افزوده مازاد بر قیمت تعیین شده را از خریداران سوخت ندارند.

وی تصریح کرد: فعالان اقتصادی فراخوان شده جهت ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده می‌بایست به سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی به نشانی tax.gov.ir مراجعه کنند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=34785
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن