کارآفرینی

ثبت ۱۱۸ هزار و 672 شکایت بابت حقوق معوقه در سال گذشته

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال گذشته، میزان شکایت کارگران بابت حقوق معوقه ۱۱۸ هزار و ۶۷۲ مورد بوده است.

به گزارش تفاهم آنلاین، حاتم شاکرمی با اشاره به آمار شکایات کارگری در سه سال گذشته اظهار کرد: تعداد کل دادخواست‌های واصله در سال ۱۳۹۶، ۲۹۱ هزار و ۵۱۹ مورد بوده که در سال ۱۳۹۷ به ۳۰۲ هزار و ۱۷ مورد افزایش یافته و در سال ۱۳۹۸ نیز نرخ ثابتی داشته و معادل ۳۰۲ هزار و ۸۶۰ مورد بوده است. به عبارتی شکایات واصله از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ فقط ۳.۴ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه شکایات کارگری کاهش داشته است، افزود: در سال ۹۸، شکایات کارگری صرفاً ۰.۲۷ درصد رشد داشته است.

شاکرمی با اشاره به تعداد دادخواست‌های واصله با موضوع حقوق معوقه تصریح کرد: شکایات کارگری بر پایه حقوق معوقه در سال ۱۳۹۶، ۱۰۸ هزار و ۸۹۷ مورد بوده که در سال ۱۳۹۷ با رشد ۲۴ درصدی به ۱۴۵ هزار و ۳۱ مورد رسیده بود، اما در سال ۱۳۹۸ با کاهش ۲۲ درصدی به ۱۱۸ هزار و ۶۷۲ مورد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نسبت دادخواست‌های واصله با موضوع حقوق معوقه در سال ۱۳۹۶ به تعداد بیمه‌شدگان اجباری سازمان تأمین اجتماعی در همان سال که برابر با ۹ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۲۰ نفر بوده، ۱.۱۳ درصد است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این میزان در سال ۱۳۹۷ به ۱.۵ درصد افزایش یافت و در سال ۱۳۹۸ با توجه به افزایش تعداد بیمه‌شدگان اجباری سازمان تأمین اجتماعی به ۹ میلیون‌و ۹۲۶ هزار و ۲۶۷ نفر و تعداد دادخواست‌های واصله با موضوع حقوق معوقه، ۱.۱۹ درصد کاهش یافت.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=46470
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن