انرژی

ثبت نام ۴۵ هزار نفر در سامانه گازسوز کردن خودرو

حمید قاسمی ده چشمه معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: از هفته گذشته تا به امروز بالغ بر ۴۵ هزار نفر در سامانه ثبت گازسوز کردن خودرو ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۵ هزار خودرو شخصی است.

او ادامه داد: برخی از دارندگان وسایل نقلیه به علت داشتن مشکلاتی از قبیل نقص قولنامه یا سند مالکیت امکان ثبت نام در سایت برای گازسوز کردن خودروهایشان را نداشته اند.

معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اضافه کرد: تا روز‌های گذشته یک هزار و ۱۰۰ خودرو آماده تبدیل و ۶۶۳ مورد نیز نوبت دهی شده‌اند.

قاسمی روند ثبت نام در سایت گازسوز کردن خودروها را مطلوب دانست و افزود: خوشبختانه این آمار با توجه به زمان یک هفته‌ای که از آغاز ثبت نام می‌گذرد قابل قبول است.

او بحث اطلاع رسانی برای دوکانه سوز کردن خودرو‌های عمومی را مهم دانست و گفت: ثبت نام در سایت https://gcr.niopdc.ir/login رایگان است.

معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: سامانه جدید به زیرساخت‌های اطلاعاتی مثل ثبت احوال و شاهکار هم متصل شده است و صاحبان خودرو می‌توانند با در اختیار داشتن کد ملی و شماره تلفن همراه خود که متعلق به مالک خودرو است به این سامانه مراجعه و مراحل ثبت نام خود را پیگیری کنند.

قاسمی گفت: خوشبختانه تمامی کارخانه‌های تبدیل ما فعال هستند و متقاضیان می‌توانند در سایت مربوط ثبت نام کنند در حال حاضر ۹۰ درصد کشور مراکز فعال داریم و همچنین با جلساتی که با وزارت صمت داشته ایم امکان ظرفیت جدید برای کارگاه‌های تبدیل سی ان جی فراهم شود.

معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به ظرفیت تولید مخزن سی ان جی در کشور، گفت: ۷۰۰ هزار مخزن توسط کارگا‌ه‌های تولیدی داخلی در سال تولید می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به حجم ثبت نام‌ها از زمان ثبت اطلاعات تا زمان مراجعه به کارگاه‌ها برای تبدیل گازسوز کردن یک هفته زمان نیاز است.

قاسمی بیان کرد: با اجرای کامل این طرح مصرف سی ان جی در کشور حدود ۱۲ میلیون مترمکعب افرایش می‌یابد و از سوی دیگر نزدیک به ۱۲ میلیون لیتر از مصرف بنزین کم می‌شود.

معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: منابع مالی این طرح از محل ماده ۱۲ تامین خواهد شد.

او بیان کرد: در زمان ثبت اطلاعات پیامکی به متقاضی ارسال می‌شود و روز قبل از مراجعه به کارگاه نیز پیامک یادآوری ارسال خواهد شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=26058
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن