صنعت-معدن-تجارت

ثبت علامت استاندارد بر شیرآلات بهداشتی اجباری شد

به گزارش خبرنگارگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد فرزاد رئیس انجمن تولید کنندگان شیرآلات در خصوص اجباری شدن علامت استاندارد بر سازه‌های فولادی، گفت: شیرآلات بخش بسیار مهمی است که همه با آن در ارتباط هستند و از نظر بهداشت بسیار مهم است، به همین دلیل نیاز است که حتما بر روی شیرآلات علامت استاندارد درج شود.

رئیس انجمن تولید کنندگان شیرآلات ادامه داد: در تلاش هستیم کیفیت شیرآلات را ارتقا دهیم که دیگر افراد سمت کالا‌های خارجی نروند، اینکه علامت استاندارد بر روی کالا‌های ایرانی درج شود بسیار در ارتقا کیفیت این محصولات تاثیر گذار خواهد بود.

فرزاد افزود: زمانی واردات شیرآلات بهداشتی بالا بود، اما هم اکنون این میزان کاهش یافته که دلیل آن هم ارتقا محصولات ایرانی است. در حال حاضر نزدیک به ١٠٠ درصد نیاز شیرآلات بهداشتی کشور از طریق تولید داخل تامین می‌شود، اما واردات محدودی در خصوص کالا‌های لوکس هم داریم که به دلیل افزایش نرخ دلار کاهش یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شیرآلات بهداشت مشمول استاندارد اجباری هستند، گفت: به تدریج با توجه به نداشتن خدمات پس از فروش و کیفیت نامناسب کالا‌های وارداتی، مردم با مشکل مواجه شدند و به مصرف کالا‌های داخلی روی آوردند، به ویژه از زمانی که دلار گران شد، واردات این محصولات هم به شدت کاهش یافت.

حواشی صادرات شیرآلات بهداشتی

رییس انجمن صنفی تولید کنندگان شیرآلات بهداشتی با تاکید بر اینکه صادراتمان دچار مشکلات زیادی شده است، گفت: اختلالات زیادی در فرایند صادرات رخ داده است.

این مقام مسئول با انتقاد از ایجاد کارخانه‌های زیرپله‌ای متفرقه که بدون سازماندهی مناسب اقدام به تولید شیرآلات می‌کنند، اظهار کرد: پروژه مسکن مهر باعث افزایش تقاضا برای شیرآلات بهداشتی شد و به همین دلیل تولید کنندگان متفرقه زیرپله‌ای شروع به کار و گرفتن مجوز کردند که بعضا کار خود را با تولیدات بی‌کیفیت یا مونتاژ کالا‌های خارجی انجام می‌دادند.

او با اشاره به تعداد زیاد این دسته از تولید کنندگان گفت: در حال حاضر تعداد کارخانه‌های متفرقه به بیش از ٢٠٠ تا ٣٠٠ مورد رسیده و ما نیز از طریق مراجع قضایی بسیار پیگیری کردیم، اما هنوز به جایی نرسیده‌ایم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=27925
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن