گزارش

ثبت رکورد پذیرش ۸۰۳ هزار نفر گردشگر در نوروز 1401 قشم

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم از ثبت رکورد پذیرش 803 هزار نفر گردشگر نوروزی در بهار 1401 این جزیره تا 11 فروردین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، افشار فتح الهی با اعلام این خبر افزود: این آمار بر اساس آخرین خروجی دریافتی سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات از 25 اسفندماه 1400 تا 11 فروردین 1401 می باشد.
وی ادامه داد: هر مسافر به طور میانگین حداقل از دو سایت تفریحی سیاحتی تنها ژئوپارک طبیعی و تاریخی یونسکو در خاورمیانه بازدید کرده است.
رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم بیان کرد: خوشبختانه امسال پس از دو سالی که شیوع ویروس کرونا وضعیت گردشگری کشور را مختل کرده بود با تدبیر دولت مردمی سیزدهم و با تسریع در امر واکسیناسیون، سفرهای نوروزی در کل کشور و خصوصا جزیره قشم فراوانی گرفت و نشاط جامعه به ارمغان آورد .
فتح الهی گفت: از جمله اقدامات مهم انجام شده در ستاد خدمات سفر نوروزی امسال جزیره قشم برای ارتقای سطح خدمات به میهمانان نوروزی می توان به افزایش تعداد سرویس های بهداشتی و توسعه سیستم تامین آب شرب اشاره کرد.
وی عنوان کرد: برپایی غرفه های عرضه مستقیم ارزاق و میوه، برقراری کشیک نانوایی ها و تامین نان از سرزمین اصلی برای توزیع در سطح جزیره، هماهنگی با اصناف مختلف و همچنین برقراری گشت های دریایی در حوالی محل اسکان مهمانان نوروزی و کمپ پارکها برای اولین بار از دیگر اقدامات است.
جزیره قشم با دارابودن تنها ژئوپارک جهانی یونسکو در خاورمیانه و جاذبه‌های بکر طبیعی، تاریخی و فرهنگی در کنار مراکز تجاری گسترده از ظرفیت گردشگری بسیار بالایی برخوردار است و امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم امکانات ارائه خدمات گردشگری جزیره را از محدودیتهای موجود ارتقا داده و با جذب سرمایه گذاران واقعی امکانات و تاسیسات مورد نیاز این حجم از گردشگر را برای بزرگ‌ترین جزیره کشور فراهم کنیم .
سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل شهرستان خمیر به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری قشم) امکانپذیر می باشد.
همه ساله از اواخر اسفندماه، فعالیت کمیته‌های تخصصی ستاد خدمات سفر منطقه آزاد قشم با همکاری دیگر ادارات و نهادهای خدمات رسان شرایط مناسبی برای ورود انبوه میهمانان و گردشگران از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای خارجی آغاز می شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=82956
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن