اقتصادیصنعت-معدن-تجارت

تکمیل ثبت نام واجدین شرایط از فردا در سامانه مسکن‌ملی آغاز می‌شود

 به گزارش تفاهم آنلاین معاونت مسکن و ساختمان  وزارت راه و شهرسازی اعلام‌کرد: متقاضیان طرح اقدام ملی که پیامک دریافت کرده‌اند ۱۶ بهمن با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir مدارک خود را تکمیل و ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که برای تکمیل مدارک در تاریخ ۱۴ بهمن ماه پیامکی، دریافت نکرده‌اند، حائز شرایط مسکن اقدام ملی تشخیص داده نشدند.

بر اساس این اطلاعیه این عده از متقاضیان اگر اعتراضی دارند می‌توانند از اول اسفندماه تا ۱۰ اسفندماه با مراجعه به سایت tem.mrud.ir از چگونگی پیگیری اعتراض کسب اطلاع کنند.

در این اطلاعیه آمده است: متقاضیان مسکن اقدام ملی با توجه به تایید اولیه ثبت‌نام در سامانه برای تکمیل مدارک و ثبت نام نهایی از ۱۶ بهمن اقدام کنند.

گفتنی است، وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح « اقدام ملی تأمین مسکن» را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده است.

بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و آیین‌نامه مربوطه به آن، شرایط و مشخصات ثبت‌نام بدین شرح اعلام شده بود.

شرط اول این است که متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از تاریخ اول فرودین ۸۴ باشند. همچننی از تاریخ ۲۲ بهمن ۵۷ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن) باید سبز باشد.

از دیگر شرایط ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن این است که متقاضی متاهل و یا سرپرست خانوار باشد و زنان خودسرپرست نیز مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن باشند.

همچنین، متقاضی باید حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر موردتقاضا داشته باشد. بر اساس توافقات انجام شده در شهرهای جدید نیز سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر جدید موردتقاضا و یا شهر مادر ملاک عمل است.

نداشتن منع قانونی همچون چک برگشتی برای دریافت تسهیلات بانکی، تسهیلات معوقه و توانایی تامین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت، مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله شرایط تکمیل ثبت نام و پذیرش در ین طرح است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=13021
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن