اقتصادی

تولید ۴۰۰هزار گوشی تلفن همراه بومی

به گزارش ایرنا؛وی در ادامه افزود: مورد دیگری که در دستور کار قرار دادیم مساله باندلینگ است که از اپراتورها خواستیم گوشی را از دم قسط به مردمارائه کنند. اما بانک مرکزی در این زمینه مشکلاتی دارد که از رییس جمهوری خواستیم در این خصوص دستوراتی بدهند تا مشکلات حل شوند.

او در خصوص برنامه های کلان دیگری که پیش روی وزارت ارتباطات است، افزود: استفاده از تسهیلات صندوق نوآفرین برای حمایت از  کسب و کارها، عرضه سهام شرکت های حوزه فناوری اطلاعات در بورس،‌توسعه زیرساخت ابری دیتا سنترها،‌ تولید گوشی همراه و تجهیزات هوشمند داخلی،‌ تولید مودم داخلی برای اتصال به ۲.۵ میلیونپورتVDSL در سال ۹۹،‌ پیگیری و اجرای سه طرح ملی، تدوین بسته های تسهیل حقوقی از برنامه های کلان پیش روی وزارت ارتباطات است.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: شفافیت در حوزه معافیت های مالیاتی و توسعه مرکز توانمندسازی بین المللی با همکاری یونیدو جزو مهم ترین برنامه های پیش روی حوزه ارتباطات است.

وی با تاکید بر این که دولت الکترونیک در زمان شیوع کرونا توانسته نقش خود را ایفا کند، افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا ۱۷ میلیون‌فقره وام ۱ میلیونی به مردم تخصیص پیدا کرد بدون این که یک مراجعه حضوری به بانک یا مراکز دیگر شکل بگیرد. مردم با ارسال یک پیامک توانستند وام خود را دریافت کنند. این مساله نشان می دهد که اگر بخواهیم یا مجبور شویم زیرساخت لازم برای این کار را داریم.

او در پایان به موضوع دیگری اشاره کرد که مدتهاست جزو چالش های اصلی دولت الکترونیک است. پیشرفت ۲۳ پروژه الویت دار دولت‌الکترونیک با مشکل رو به رو است زیراعملکرد دستگاه های درگیر با موضوع در اجرا مطلوب نیست و با وجود عزم جدی وزارت ارتباطات،در صورت ادامه روال فعلی از سوی دستگاه ها شاید نتوان آنطور که انتظار داریم این پروژه به نتیجه نهایی برسد. دولت الکترونیک تنهابا همکاری همه جانبه دستگاه ها به نتیجه خواهد رسید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=25512
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن