اقتصادیصنعت-معدن-تجارت

تولید کنسانتره آهن شرکت‌های بزرگ به بیش از ۳۹ میلیون تن رسید

به گزارش ایسنا، تولیدکنندگان بزرگ سنگ‌آهن کشور از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، ۳۹ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۸۷۳ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. میزان تولید مدت مشابه سال گذشته، ۳۸ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۱۱۴ تن بود که نشان از رشد سه درصد این ماده معدنی مهم دارد.

از این میزان، مهمترین شرکت‌ها از جمله  گل‌گهر ۱۳ میلیون و ۳۸۶ هزار تن، چادرملو ۷ میلیون و ۹۷۰ هزار تن، سنگ آهن مرکزی ۳ میلیون و ۹۵۴ هزار تن، گهر زمین ۳ میلیون و ۸۰۱ هزار تن و صبا نور بیش از ۹۳۰ هزار تن در مدت یاد شده تولید کنسانتره سنگ آهن داشته‌اند.

همچنین در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۸، حدود ۳ میلیون و ۴۵۹ هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی تولید شده که نسبت به تولید مدت مشابه سال گذشته با رقم ۵ میلیون و ۶۶۲ هزار تن، ۳۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

علاوه‌ بر این شرکت‌های بزرگ گندله‌ساز (چادرملو، گل گهر، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، اپال پارسیان سنگان، صنایع معدنی فولاد سنگان و صبانور) در مدت ۱۰ ماهه سال جاری در  حدود ۲۲ میلیون و ۵۱۲ هزار تن گندله سنگ آهن تولید کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۷ که ۲۲ میلیون و ۹۲۸ هزار بوده است، دو  درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=14473
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن