صنعت-معدن-تجارت

تولید میگو به ۳۰ هزار تن می‌ رسد؛ چشم انداز روشنی پیش روی صادرات نیست

ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در گفت‌وگو با خبرنگارگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تولید میگو اظهار کرد: امسال وضعیت تکثیر و پرورش میگو همانند مدت مشابه سال قبل است.

او افزود: با توجه به شیوع بیماری لکه سفید میگو در مراکز تکثیر تا حدودی در تامین بچه میگو با مشکل مواجه هستیم که امیدواریم هر چه سریع‌تر این مشکل حل و فصل شود.

قاسمی درباره چشم انداز صادرات آبزیان و میگو بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا نگرانی اصلی در بخش صادرات است چرا که عمده میگو پرورشی برای صادرات تولید می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اگرچه تولیدکنندگان به بهانه شیوع ویروس کرونا تولید را تعطیل نکرده‌اند، اما هم اکنون پیش‎بینی دقیقی راجع به وضعیت صادرات نمی‌توان کرد و باید منتظر ماند و دید که در ۲ تا ۳ ماه آینده چه اتفاقی در بازار می‌افتد.

به گفته او، رصد‌ها از مزارع حاکی از آن است که تا پایان سال تولید میگو به ۳۰ هزار تن برسد.

مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان افزود: به طور کلی بحث مواد غذایی و محصولات کشاورزی به ۲ دسته تقسیم می‌شوند که یک دسته آن کالا‌های اساسی همچون نهاده‌های دام و طیور هستند و دسته دیگر کالا‌هایی هستند که امنیت غذایی و سلامت انسان را در بردارند.

او در پایان با بیان اینکه در شرایط فعلی شیوع ویروس کووید ۱۹ تامین امنیت غذایی بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: در شرایط فعلی بسیاری از کشور‌ها برای کالا‌های اساسی ممنوعیت صادرات گذاشتند و در مقابل بسیاری از کشور‌ها شرایط واردات کالا‌های مورد نیاز را سهل کرده‌اند به طوریکه با اطمینان ۷۰ تا ۸۰ درصدی همانند گذشته نمی‌توان چشم انداز روشنی از صادرات ترسیم کرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=26692
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن