اقتصادی

تولید ماشین لباسشویی ۷۰ درصد افزایش یافت

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که از بین ۲۶ کالای منتخب صنعتی تولید ۱۶ کالا بین ۱.۴ تا ۱۵۹ درصد افزایش داشته و ماشین لباسشویی و انواع تلویزیون در رتبه دوم و سوم بیشترین افزایش تولید قرار دارند.

به گزارش ایسنا، بر اساس این آمار در چهار ماهه نخست امسال بیشترین افزایش تولید مربوط به الیاف اکریلیک است که با ۱۵۹ درصد افزایش تولید آن به ۱۹۴۰ تن رسیده است. کمترین افزایش تولید نیز مربوط به فیبر بوده است.

بعد از این محصول بیشترین افزایش تولید مربوط به برخی اقلام لوازم خانگی، یعنی ماشین لباسشویی و انواع تلویزیون است که تولیدشان با ۷۰.۴ و ۶۱.۲ درصد در چهار ماهه اول امسال به ترتیب به ۲۹۰ هزار و ۴۰۰ دستگاه و ۳۴۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسیده است. تولید این دو محصول در مدت مشابه سال گذشته ۱۷۰ هزار و ۴۰۰ دستگاه و ۲۱۱ هزار و ۸۰۰ دستگاه بوده است.

تولید یخچال و فریزر نیز در این مدت با افزایش ۱۲.۴ درصدی از ۴۴۶ هزار دستگاه در چهار ماهه اول سال گذشته به ۵۰۱ هزار و ۱۰۰ دستگاه در مدت مشابه امسال رسیده است.

تولید کدام کالاها کاهش یافت؟

در این میان تولید ۱۰ کالا نیز در مدت یاد شده کاهشی بوده که بیشترین کاهش تولید هم مربوط به چرم بوده که در چهارماهه اول امسال با کاهش ۲۳.۲ درصدی مواجه شده و تولید آن از ۱۳ میلیون فوت مربع در چهار ماهه اول سال ۱۳۹۸ به ۱۰ میلیون فوت مربع در مدت مشابه امسال رسیده است.

در این مدت تولید روغن ساخته شده نباتی و سموم دفع آفات نباتی نیز با کاهش ۱۸.۸ و ۱۸.۵ درصدی نسبت به چهار ماهه اول سال قبل مواجه شده و تولید این دو محصول از اول امسال تا پایان تیر ماه به ۴۷۰ هزار و ۹۰۰ تن و ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=45127
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن