اقتصادی

توقف ۸ درصد تولید نفت و گاز نروژ با اعتصاب کارگران

تولید حدود ۳۳۰ هزار بشکه در روز معادل های نفتی معادل ۸ درصد از تولید نفت و گاز نروژ به خاطر اعتصاب کارگران صنعت نفت این کشور متوقف خواهد شد.

به گزارش تسنیم به نقل از اویل پرایس، مجمع نفت و گاز نروژ اعلام کرد حدود 330 هزار بشکه در روز معادل های نفتی معادل 8 درصد از تولید نفت و گاز نروژ تحت تاثیر اعتصاب کارگران صنعت نفت این کشور در چهارم اکتبر قرار می‌گیرد.

این مجمع هفته هاست در حال مذاکره با اتحادیه‌های تجاری نماینده کارگران صنعت نفت دریایی این کشور است. مجمع نفت و گاز نروژ و اتحادیه های تجاری بر سر دستمزد سالانه این کارگران اختلاف نظر دارند.

اتحادیه کارگران صنعت و انرژی نروژ، اتحادیه اینداستری انرژی و اتحادیه کارگران انرژی (سیف) که نماینده 85 درصد از کارگران در بخش تولید نفت دریایی هستند به یک توافق در مسائل مالی رسیده‌اند ولی اتحادیه کوچکتر «لدرن» مذاکرات را در سی‌ام سپتامبر متوقف کرد و 43 عضو آن در میدان نفتی بزرگ «ژوهان اسوردراپ» اعتصاب کردند.

اتحادیه لدرن اعلام کرد این اعتصاب را در چهارم اکتبر به حداکثر می‌رساند.

مجمع نفت و گاز روسیه در روز جمعه اعلام کرد به نظر می‌رسد فعالیت در میادین نفتی تحت مدیریت شرکت ایکویینر متوقف خواهد شد.

شش میدان نفتی که اعتصاب در آنها جریان دارد در کل 330 هزار بشکه در روز معادل‌های نفتی تولید می‌کنند، این در حالی است که کل تولید نفت و گاز نروژ از منطقه کانتیننتال شلف حدود 4 میلیون بشکه در روز معادل‌های نفتی است.

مجمع نفت و گاز روسیه اعلام کرد این خطر وجود دارد که 8 درصد از کل تولید نفت از منطقه کانتیننتال شلف با گسترش اعتصاب از بین برود.

نروژ در حال حاضر تولید نفت خام خود را تا پایان سال جاری میلادی به خاطر سقوط قیمت نفت در ماه‌های مارس و آوریل پایین آورده است. نروژ در تلاش برای حمایت از اقدامات جهانی جهت افزایش قیمت نفت و از بین بردن مازاد عرضه تصمیم گرفته بود تولید نفت خام خود را 250 هزار بشکه در روز در ژوئن کاهش داده و تا پایان 2020، 134 هزار بشکه در روز نفت کمتری تولید کند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=48492
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن