کارآفرینی

توسعه کسب و کارهای نوین با شیوع کرونا

عضو بنیاد ملی نخبگان گفت: شیوع ویروس کرونا باعث ت توسعه کسب و کارهای نوین شد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایرنا، ایمان خاکی افزود: همه کسب و کارها با تغییرات مداوم در ارتباط هستند زیرا یگانه امر ثابت در دنیا، تغییر است و پیشرفت فناوریها همه کسب و کارها را تغییر می‌دهد.

وی ادامه داد: تغییرات فناوری، کسب و کارها را دستخوش تغییر کرده و به برخی از آنها آسیب زده است، شیوع کرونا و ضرورت استفاده از فناوریهای جدید باعث ورود اپلیکیشنهای جدید به بازار و توقف کسب و کارهای زیادی شد.

عضو بنیاد ملی نخبگان گفت: کرونا به همه کسب و کارهایی که با محیط فیزیکی در ارتباط بودند، آسیب زد و آنها را با چالش مواجه کرد اما در کنار آن، شیوع این ویروس باعث رونق بسیاری از کسب و کارهای نوین در فضای مجازی و دنیای الکترونیکی شد به طوری که مشتریان کالاها از طریق خرید اینترنتی بسیار افزایش یافت.

خاکی افزود: نمی‌توان در مقابل تغییر ایستادگی کرد و تنها اقدام در این شرایط باید همراه شدن با ضرباهنگ تغییر باشد و در سالی که به نام “جهش تولید” نام‌گذاری شده است باید بتوان ملزومات این جهش را شناسایی کرد و در راستای تامین آن گام برداشت.

وی اضافه کرد: طی پنج یا ۱۰ سال آینده دو سوم از شغلهای فعلی از بین می‌رود، اپلیکیشنهایی خواهند آمد که شغلهایی مانند حسابداری یا برخی مهارتها در حوزه پزشکی، رانندگی و بسیاری از موارد دیگر را بی اثر می‌کنند.

دبیر شورای سیاستگذاری نخستین همایش ملی مدیریت کسب و کارهای برتر و ثروت آفرین گفت: خیلی از مشاغل در زمان خود یک نوع مهارت به شمار می‌رود اما رشد فناوری باعث عدم نیاز به این مهارتها شده است به عنوان مثال، هم اینک در حوزه آموزش، اساتید یا مدرسانی که مهارت ارتباط با دنیای مجازی و نرم افزارهای جدید را ندارند در برگزاری کلاسهای آموزشی دچار چالش شده‌اند.

خاکی افزود: عصر حاضر زمان تغییر و دیتا است لذا آنچه ضرورت دارد هوشمندی در کسب و کارها و به روزرسانی آنهاست که باید در این مسیر گام برداشت.

وی با تاکید بر اهمیت “مدیریت دولتی نوین” اضافه کرد: کشورهایی مانند مالزی یا سنگاپور که در عصر جدید توسعه یافتند و به قطب اقتصادی دنیا تبدیل شدند، به سمت مدیریت دولتی نوین پیش رفتند.

دبیر شورای سیاستگذاری نخستین همایش ملی مدیریت کسب و کارهای برتر و ثروت آفرین گفت: در کشور ما برای اعمال مدیریت دولتی نوین باید طبق اصل ۴۴ قانون اساسی که به اصل “خصوصی سازی” معروف است، ۸۰ درصد اقدامات در حوزه دولتی به بخش خصوصی واگذار شود تا زمینه رشد آنها فراهم گردد.

خاکی افزود: دولت متورم شده و با ازدیاد منابع انسانی مواجه است، بسیاری از نیروهای انسانی در دوایر دولتی کارا هستند اما اثربخش نیستند لذا باید بخشی از امور دولتی برون سپاری شود.

وی اضافه کرد: در این شرایط دولت به جای پارو زدن در دریای متلاطم اقتصادی، باید چشم انداز رسیدن به موفقیت را تعریف کرده و راهبری کند و پارو زدن را به بخش خصوصی واگذار کند در این صورت بسیاری از منابع هدر نمی‌رود و دولت نیز با پارو زدن خسته و فرتوت نمی‌شود.

دبیر شورای سیاستگذاری نخستین همایش ملی مدیریت کسب و کارهای برتر و ثروت آفرین گفت: در سال جهش تولید لازم است از بخش خصوصی در حوزه کسب و کار حمایت بیشتری شود و برای رسیدن آنها به موفقیت چشم انداز تعریف شود و دولت این بخش را راهبری کند.

گفتنی است که نخستین همایش ملی مدیریت کسب و کارهای برتر و ثروت آفرین با هدف تغییر نگاه به کسب و کارها و به روزرسانی آنها، ۲۲ آبان ماه با حضور کارآفرینان و دانشجویان برتر در حوزه کسب و کارهای نوین به میزبانی دانشگاه تابران در مشهد برگزار می‌شود.

۷۰ کمیته علمی از اغلب دانشگاه‌های ایران از جمله دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری این همایش مشارکت دارند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=44418
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن