اقتصادی

توسعه هوش مصنوعی در چین با ثبت 30 هزار اختراع 

گزارش جدیدی از توسعه هوش مصنوعی چین حاکی از آن است که بیش از ۳۰ هزار حق ثبت اختراع هوش مصنوعی (AI) در سال ۲۰۱۹ در این کشور ثبت شده است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از فارس، داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد، ثبت اختراع در زمینه هوش مصنوعی در چین با ۵۲.۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل مواجه بوده است.

این گزارش که در مجمع نوآوری پوجیانگ در شانگهای برگزار شد، توسط محققان بیش از ده موسسه از جمله آکادمی علوم و فناوری توسعه چین و وزارت علوم و فناوری تهیه شده است.

این ارقام همچنین نشان می‌دهد، چین ۲۸هزار و ۷۰۰ مقاله در زمینه هوش مصنوعی منتشر کرده که نسبت به سال قبل ۱۲.۴ درصد افزایش یافته است.

در میان ۱۰۰ مقاله پر استناد درباره هوش مصنوعی در ۵ سال گذشته در سراسر جهان، ۲۱ مقاله در چین تولید شده است که دومین جایگاه در جهان است. این کشور با تأثیرات بین المللی در زمینه‌هایی مانند یادگیری ماشین دستاوردهای نوآورانه ای کسب کرده است.

منطقه تیانجین، دلتای رودخانه یانگ تسه و منطقه خلیج گوانگدونگ-هنگ کنگ-ماکائو به قطب‌های اصلی برای توسعه هوش مصنوعی تبدیل شده‌اند که ۸۳ درصد از کل کشور را در تعداد شرکت‌های هوش مصنوعی تشکیل می‌دهد.

براساس این گزارش، در سال ۲۰۱۹، ۱۸۰ دانشگاه برای ارائه برنامه‌های کارشناسی در زمینه هوش مصنوعی تأیید شده‌اند و ۱۱ دانشگاه از جمله دانشگاه پکن، کالج‌ها یا موسسات تحقیقاتی هوش مصنوعی ایجاد کرده‌اند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=51605
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن