گیلان

توزیع واکسن باید متناسب با جمعیت شهرستان باشد

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تعداد بستری شده‌های کرونا از 700 نفر به 1005 نفر رسیده است، گفت: درست است که در تهیه واکسن مشکلاتی وجود دارد ولی در توزیع باید متناسب با سهم جمعیت شهرستان باشد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت، علی فتح‌اللهی امروز در ستاد کرونای شهرستان رشت که در فرمانداری برگزاری شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: متاسفانه امسال هم مجبور هستیم مراسم‌ها و برنامه‌های گرامیداشت دهه محرم را با محدودیتی که وجود دارد برگزار کنیم و نمی‌توانیم آنطور که باید شاهد تجمعات عزاداران باشیم. امیدواریم ضمن رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم در برگزاری برنامه‌ها مشارکت فعالانه داشته باشیم.
فرماندار شهرستان رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و روز خبرنگار افزود: از زحمات اصحاب رسانه قدردانی ویژه داریم که همواره در شرایط سخت و بحرانی و مناطق خطرآفرین برای انجام رسالت‌شان تلاش می‌کنند، از ادارت انتظار دارم که همواره حرمت این عزیزان را حفظ کنند زیرا هر تصمیمی که ما در جلسات می‌گیرم در نهایت با تلاش خبرنگاران به اطلاع مردم می‌رساند.
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت گفت: اصحاب رسانه زبان گویای ما هستند و گاهی حتی به دلیل ارتباطی که با مردم دارند می‌توانند کمی و کاستی‌ها را به اطلاع ما برسانند، این یک فرصت خوبی است که بتوانیم از ظرفیت آنان استفاده کنیم.
وی ادامه داد: آمارها و شرایط کرونا و تعداد بستری‌ها خود بازگو کننده وضعیت کنونی در روند ابتلا است، در هر دو ثانیه یک مبتلا و در هر سه دقیقه یک فوتی کرونا را در کشور داریم که این یک فاجعه و بحران محسوب می‌شود لذا همه باید کمک کنند.
فتح‌اللهی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم هزینه ترین راه پیشگیری از کروناست، بیان کرد: همه امور روزمره نظیر فعالیت‌های شغلی و اقتصادی، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی مشروط به این است که سلامت باشیم، باید سالم باشیم که بتوانیم از مراکز گردشگری و تفریحی استفاده کنیم. در شرایط فعلی دو راه بیشتر نداریم که باید همزمان اتفاق بیافتند که یک مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دیگری انجام واکسیناسیون است.
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت خاطرنشان کرد: انتظار ویژه‌ای را از حوزه بهداشت و درمان استان دارم، با توجه به اینکه جمعیت ثابت شهرستان رشت 40 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد که مضاف‌بر اینکه ما روزانه شاهد ترددهای بسیاری از هم استانی‌ها به مرکز استان هستیم که خدمات می‌دهیم لذا با این وجود باید سهمیه دُزهای واکسن شهرستان رشت افزایش یابد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=74922
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن