اجتماعی

توان پشتیبانی شبکه برق مترو افزایش یافت

مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پست برق شرقی خط ۷ مترو تهران و نیز بهره‌برداری از ۲ دستگاه آسانسور ورودی جنوبی ایستگاه مولوی با حضور علی امام-مدیرعامل شرکت متروی تهران برگزار شد.

به گزارش تفاهم آنلاین، امام در این رابطه اظهار داشت: با راه‌اندازی پست برق شرقی خط ۷ امکان تأمین برق پایدار برای این خط فراهم‌شده و با تغذیه پست‌های یکسو کننده ایستگاه‌ها (RS) و نیز تامین ناوگان، امکان کاهش سرفاصله قطارها میسر می‌شود.

وی با تاکید بر این که افتتاح و بهره‌برداری از این پست برق تاثیر بسزایی بر تامین ایمنی خط ۷ متروی تهران دارد، گفت: راه‌اندازی ایستگاه‌هایی که طی ۶ ماهه دوم سال جاری در خط ۷ صورت می‌گیرد، بدون راه‌اندازی این پست میسر نبود.

مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه با راه‌اندازی این پست به صورت DCS تا ۷۰ درصد در مصرف کابل صرفه‌جویی شده است، گفت: برای راه‌اندازی پست برق شرقی خط ۷ درمجموع ۳۰ کیلومتر کابل‌کشی انجام‌شده است.

امام افزود: در ساخت این پست برق ۹۰ درصد از تجهیزات ساخت داخل استفاده شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت مترو، خط ۷ با دارا بودن پست‌های برق یکسو کننده ایستگاه‌ها (RS) در ایستگاه‌های صنعت، تربیت مدرس، شهید نواب صفوی، کمیل، هلال‌احمر، مهدیه، مولوی و بسیج، دارای ایمنی و استاندارد مطلوبی در تامین و پشتیبانی از برق است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در شبکه برق مترو تهران ۲۱ پست برق باید به خطوط مختلف سرویس ارائه دهد، عنوان کرد: تا پاییز سال گذشته تعداد پست‌های برق موجود در شبکه مترو تهران ۹ پست بود.

لذا بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در زمستان سال گذشته تصمیم گرفتیم با هدف پایدار سازی شبکه برق مترو ظرفیت را افزایش دهیم. مدیرعامل متروی تهران عنوان کرد: با تلاش همکاران ما از زمستان سال گذشته تا یک ماه آینده ۴۵ درصد به ظرفیت شبکه برق مترو تهران افزوده می شود و با افتتاح و بهره برداری از این پست، پایدارسازی و پشتیبانی از شبکه برق مترو تهران ۱۰ درصد افزایش یافته است.

امام در خصوص بهره‌برداری از 2 دستگاه آسانسور در ورودی جنوبی ایستگاه مولوی در خط ۷ مترو نیز اظهار کرد: با تعبیه ورودی آسانسور در سالن خرید بلیت، مسافران می‌توانند مستقیم به سمت سکوی قطار هدایت نشده و در سالن فروش بلیت نیز توقف دارد.

مدیرعامل متروی تهران خاطرنشان کرد: این آسانسورها ساخت داخل و بر اساس استانداردهای مترو طراحی و ساخته شده است، به گونه‌ای که توانایی تحمل بار بسیار زیاد و متواتر را دارند. وی با اشاره به اینکه ظرفیت این آسانسورها ۱۶ نفره است، گفت: با راه‌اندازی این آسانسورها دسترسی افراد کم‌توان به سکوی میدان صنعت و بسیج با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=41312
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن