اقتصادی

توان تولید ریل‌های ۷۲ متری با پروژه مشترک را داریم

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن از تولید ریل‌های ۷۲ متری با پروژه‌های مشترک خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهندس منصور یزدی‌زاده در همایش “حمل‌ونقل ریلی و رونق تولید” که صبح امروز دوشنبه، ۷ بهمن‌ماه جاری در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد گفت: تاکنون گریزی به تولید فولاد و زنجیره آن در ایران و تاریخچه ذوب‌آهن داشته‌ایم و اکنون به بحث تولید ریل رسیده‌ایم که در قالب یک پاورپوینت خدمت شما ارائه می‌کنم. همچنین از تمام همکاران خوبم که در تولید ریل ملی زحمات بسیاری کشیده‌اند سپاسگزارم چرا که شبانه‌روز کار شد تا بتوانیم به سختی ریل ملی را تولید کنیم.

یزدی‌زاده گفت: در دهه ۷۰ که تولید ریل را آغاز کردیم با توجه به تلاش‌های فراوانی که داشتیم اما تجهیزات‌مان کامل نبود و به مرور این موضوع ادامه پیدا کرد تا سرانجام تفاهم‌نامه توسعه خطوط ذوب‌آهن برای تولید ریل بسته شد و به این موفقیت دست یافتیم. در این مسیر هزینه و تلاش‌های زیادی شد و توانستیم کارگاه‌مان را توسعه دهیم و امروز خوشبختانه به تولید ریل رسیده‌ایم.

وی افزود: محصولی که الان تولید می‌کنیم ریل‌های ۱۸ متری است و به راحتی می‌توانیم ریل ۳۶ متری هم تولید کنیم و البته با پروژه مشترک می‌توانیم ریل‌های ۷۲ متری و بالاتر هم داشته باشیم بنابراین این آمادگی از طرف ذوب‌آهن اعلام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن با اشاره به اینکه تا ۲۲ بهمن‌ماه ریل معدن را هم تولید می‌کنیم، افزود: قبل از نبرد ریل ما فولاد را تولید می‌کردیم. در گذشته فولاد از کشور هند وارد می‌کردیم و تبدیل به ریل می‌کردیم ولی در حال حاضر فولاد را خودمان تولید می‌کنیم، همچنین ما امروز از سنگ، ریل تولید می‌کنیم. البته اگر بودجه کافی از طرف دولت تخصیص داده شود و یا بخش خصوصی ورود پیدا کند ما می‌توانیم ریل‌های مترو را هم تولید و حمایت کنیم. یکی از مزیت‌های ریل‌های تولید شده این است که قیمت آن از ریل‌های خارجی پایین‌تر است.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=11985
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن