اجتماعیتهران

تهران؛ جزو ۵۰ شهر نوآور دنیا

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از قرار گرفتن تهران در بین۵۰ شهر نوآور دنیا خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، سورنا ستاری در دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری گفت: بارها درباره حوزه شهرهای نوآور و شهرهای هوشمند صحبت کرده‌ایم و اگر بخواهیم در چند جمله، منظور از شهر هوشمند را تعریف کنیم، باید این مقدمه را بیان کنیم که در آینده نظام آموزش در دنیا متحول خواهد شد.

وی بیان کرد: آموزش به این عنوان که مقاطعی به عنوان دبستان، دبیرستان و دانشگاه تعریف شود در آینده وجود نخواهد داشت.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه نظامی که در آینده جایگزین آموزش خواهد شد، آموزش تا لحظه مرگ است، گفت: این اتفاق نیاز به یک بستر دارد، بستری که در شهرهای هوشمند ایجاد می‌شود.

ستاری ادامه داد: امسال رتبه تهران با وجود مشکلات اقتصادی در میان شهرهای نوآوری سه یا چهار رتبه بهبود پیدا کرده و جزو ۵۰ شهر نوآور دنیا شده و رتبه ۴۲ یا ۴۳ را کسب کرده است.

وی بیان کرد: در شهر تهران افرادی که اصلا از علوم کامپیوتر و حوزه‌های ICT شناختی ندارند و حتی در سنین بالا هستند به خوبی با موبایل کار می‌کنند چون ناچار به انجام این کار هستند. اگر بخواهند هتلی رزرو کنند یا تاکسی بگیرند یا خرید کنند و از بسیاری خدمات دیگر بهره بگیرند، باید به این سرویس‌ها مرتبط شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: در واقع همه افراد تحت آموزش قرار می‌گیرند و بر همین اساس شهرهای هوشمند شهرهایی هستند که بستر آموزش تا لحظه مرگ را دارند.

ستاری گفت: تهران در سال‌های اخیر، رشد قابل توجهی در این حوزه داشته است، اما معضل بزرگی در این حوزه وجود دارد و متأسفانه دوستان در مدیریت شهری به این نکته توجه نمی‌کنند. نوآوری با هیچ قانون و دستورالعملی سازگار نیست به همین دلیل نوآوری نام دارد.

به گفته وی، کل شهر تهران کارخانه نوآوری است. جوان‌های فعال و دانشگاه‌ها در اختیار شهرداری هستند. شهرداری باید سعی کند به شرکت‌ها سرویس بدهد و خودش نیز سود ببرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: درآمد شهر باید از این خدمات تأمین شود. دیگر زمان اینکه در آمد شهر را از جواز ساختمان و ساخت‌وساز به دست آوریم گذشته است، اما نکته مهم این است که باید در قانون‌نویسی خودمان را کنار بکشیم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=57705
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن