اقتصادیانرژیویژه خبری

تمدید معافیت‌های عراق برای واردات انرژی از ایران به مدت ۱ ماه

به گزارش  تفاهم آنلاین، وزیر خارجه آمریکا معافیت‌های عراق از واردات برق و گاز از ایران را مجددا، به‌مدت ۳۰ روز، تمدید کرده‌است. پیشتر مقام‌های عراقی گفته بودند تمدید معافیت‌ها در حال رسیدن به نقطه پایان است. آن‌طور که رویترز و خبرگزاری فرانسه به‌نقل از مقام‌های آمریکایی و عراقی گزارش داده‌اند، این معافیت‌ها تمدید شده‌است.

رویترز گزارش داده معافیت‌ها به‌جای دوره‌های پیشین، برای مدت کوتاه‌تری تمدید می‌شوند. یک مقام وزارت خارجه آمریکا که نامش نیامده، به این خبرگزاری گفته «وزیر [خارجه]معافیت‌های گذرا را تمدید کرده تا یک دولت قابل اتکا [در عراق]شکل بگیرد».  مقام‌های آمریکایی گفته‌اند در صورت تشکیل یک دولت باثبات در عراق، معافیت‌ها بازبینی خواهند شد.

این مقام آمریکایی گفته معافیت‌ها ۲۶ ماه مه، یعنی ششم خرداد پایان می‌یابند. یک مقام عراقی نیز به خبرگزاری فرانسه گفته تمدید از معافیت‌ها قرار است ۳۰ روز طول بکشد و شرایط ویژه‌ای برای آن تعیین نشده‌است.

آمریکا تاکنون معافیت عراق از تحریم‌های ایران را چندین بار تمدید کرده و خواستار حرکت این کشور به سوی خودکفایی در زمینه تامین انرژی شده است.
برهم صالح، رییس جمهوری عراق در بیست و دوم فروردین مصطفی کاظمی را به عنوان نامزد جدید نخست وزیری معرفی کرد. کاظمی که رییس پیشین سازمان اطلاعات ملی عراق است، سومین فردی است که از زمان استعفای عادل عبدالمهدی، از سوی صالح برای نخست وزیری معرفی می‌شود.
عبدالمهدی در پی تظاهرات گسترده ضددولتی سال قبل در عراق، استعفا داده بود.
لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=22812
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن