بانک-بیمه-بورس

تمدید رتبه اعتباری داخلی -BBB بیمه تعاون از سوی موسسه اعتبارسنجی برهان

رتبه اعتباری داخلی بیمه تعاون از سوی موسسه اعتبارسنجی برهان مجدد تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین، نخستین گزارش رتبه بندی اعتباری شرکت بیمه تعاون در خردادماه سال 1400 تهیه شده بود و با توجه به اینکه گزارش رتبه بندی صورت گرفته بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده سالانه تا سال مالی 1398 تهیه شده بود و هم اکنون صورت های مالی سال 1399 نیز تهیه و منتشر شده است، موسسه اعتبارسنجی برهان اقدام به به روزرسانی گزارش اعتباری تهیه شده خود کرد و تغییرات صورت گرفته در ریسک مالی شرکت بیمه تعاون و سایر عواملی که در تعیین رتبه اعتباری شرکت دخیل هستند (همچون: ریسک صنعت، جایگاه رقابتی، عوامل کیفی و عوامل تعدیلگر) را مورد بررسی قرار داده و گزارش رتبه بندی جدیدی را منتشر کرده است.
بر اساس این گزارش، بررسی صورت های مالی سالانه منتهی به 29 اسفند 1399 حاکی از آن است که رتبه اعتباری شرکت، دچار تغییرات و نوسانات شدید و اثرگذار بر روی رتبه اعتباری نشده و برآیند عملکرد شرکت بیمه تعاون در این سال، همراستا و در جهت سال های گذشته است و بر این اساس، رتبه اعتباری پایش، همانند قبل -BBB خواهد بود.
این گزارش همچنین تأکید می کند که کفایت سرمایه برای پوشش ریسک های بیمه گری، بازار، اعتباری، نقدینگی و عملیاتی شرکت بیمه تعاون به طور کلی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون، با توجه به ویژگی خاص صنعت بیمه، لزوم توانایی در ایفای تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت بیمه گزاران و توجه به اصولی نظیر پایداری (Sustainability) در دوام یک شرکت در برابر تغییرات محیط تجاری و اطمینان از توانگری مالی مستمر برای آن ضروری است.
در کشورهای توسعه یافته یکی از ابزاهای مهم سنجش توانگری مالی و توانایی ایفای تعهدات یک شرکت بیمه در برابر بیمه گزاران و نیز انتشار هرگونه اوراق بدهی و اتکائی منوط به کسب رتبه اعتباری بوده که نمایانگر سطح کمی و کیفی شرکت بیمه در توانایی در ایفای تعهدات خود می باشد؛ چراکه لزوم شفافیت مالی و اطلاعاتی برای یک شرکت بیمع و مشتریان و ذی نفعان آن امری مهم بوده و نشان دهنده این مهم است که شرکت بیمه تا چه میزان در شاخص های عملکردی خود موفق عمل کرده است.
در این خصوص شرکت بیمه تعاون با توجه به مأموریت سازمان مبنی بر تعالی سازمانی و بهبود مستمر فعالیت های شرکت با شرکت در اعتبارسنجی موسسه برهان موفق به کسب رتبه اعتباری -BBB شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=82765
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن