اقتصادی

تلاش برای یافتن مفقود شدگان شناور بهبهان همچنان ادامه دارد

نور الله اسعدی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تلاش برای جستجوی مفقود شدگان شناور بهبهان همچنان توسط نیروهای ناجی ادامه دارد، گفت: فعلا هیچ اثری از مفقود شدگان وجود ندارد و شناورهای نجات در حال جستجو هستند.

او ادامه داد: سازمان بنادر و دریا نوردی در حال پیگیری برای بازگرداندن ۴ نفر از نجات یافتگان است و این افراد به زودی به کشور باز می‌گردند.

مدیر کل بنادر و دریا نوردی خرمشهر اظهار کرد: اولویت اصلی ما پیدا کردن ۲ تن از مفقود شدگان است و برنامه بعدی ما خارج کردن شناور از زیر آب‌های کشور عراق است.

اسعدی بیان کرد : بررسی های کارشناسانه برای یافتن علت حادثه در حال انجام است و جلسات و کمیسیون‌های حادثه در حال فعالیت است.

او یاد آور شد: شناور حادثه دیده «بهبهان» که بامداد روز گذشته در آب‌های ساحلی عراق در نزدیکی بندر ام قصر این کشور غرق شد ٧ سرنشین داشت که یک سرنشین تاکنون فوت شده و دو نفر دیگر مفقود شده‌اند.از این تعداد ۴ نفر نیز توسط نیرو‌های امداد و نجات دریایی عراق نجات یافتند.

این مقام مسئول  یاد آور شد: در این حادثه متاسفانه جمال مطرقی فوت شد و جسد او نیز از آب خارج شد و دو سرنشین دیگر به نام‌های موسی مزرعاوی از ایران و بیشت نیرمال تبعه هندی مفقود شدند که عملیات جستجو و نجات برای یافتن اثری از آن‌ها از صبح امروز تاکنون در حال انجام است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: در این حادثه عبدالشهید شویرد حمیداوی، عبدالزهرا حاکمی، محمد عثمانی و علی عامری پور نجات یافتند.

گفتنی است، شب گذشته شناور باری بهبهان که مصالح ساختمانی و سرامیک از بندر خرمشهر به بندر ام القصر عراق می‌برد در کانال آبی خور عبدالله و در محدوده آب‌های عراق غرق شد و تیم تجسس و نجات ایران و عراق به صورت مشترک در حال یافتن اثری از دو مفقود این سانحه هستند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=27467
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن