بین الملل

تعویق تمرین مراسم تحلیف بایدن به دلایل امنیتی

منابع مطلع در آمریکا می‌گویند نگرانی‌های امنیتی باعث به تعویق افتادن تمرین مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب این کشور شده است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از فارس، نشریه «پالتیکو» به نقل از دو منبع مطلع خبر داد تمرین مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا که برای روز یکشنبه برنامه‌ریزی شده بود، به دلایل امنیتی عقب افتاده است.

بر اساس این گزارش، تمرین مراسم تحلیف بایدن فعلا برای روز دوشنبه برنامه‌ریزی شده مگر اینکه در آن روز نیز نگرانی‌های امنیتی پا بر جا باشد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، تیم بایدن همچنین به دلایل وضعیت امنیتی حاد، سفر روز دوشنبه او از ولمینگتون به واشنگتن با استفاده از قطار را به تعویق انداخته است.

کمیته تحلیف ریاست جمهوری ایالات متحده از پاسخ به این گزارش و نگرانی‌های امنیتی یاد شده، امتناع کرده است.

از سوی دیگر مقام‌های آمریکایی هشدار داده‌اند تظاهرات‌های مسلحانه‌ای از سوی طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور در تمام ۵۰ ایالت برنامه‌ریزی شده و این نگرانی‌ها درباره احتمال بروز خشونت‌های بی‌سابقه در روز تحلیف را افزایش داده است.

پیش از این، ترامپ برای مقابله با شرایط امنیتی قبل و بعد از مراسم تحلیف دولت بعدی این کشور، به مدت دو هفته در شهر واشنگتن وضعیت اضطراری اعلام کرده بود.

یک مسئول در فرماندهی گارد ملی آمریکا نیز به شبکه «اسکای‌نیوز» گفت که شهر واشنگتن در روز تحلیف، در حالت تعطیلی کامل و منع آمد‌وشد خواهد بود.

همچنین مسئولان شهر واشنگتن دی‌سی و ایالت‌های ویرجینیا و مریلند از شهروندان خود خواستند در روز تحلیف رئیس‌جمهور منتخب، از منازل خود خارج نشوند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=60328
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن